Radzenie sobie ze stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Miejsce
Warszawa
Termin
08 grudnia 2022
Czas trwania
09:00 - 15:00
Cena
409/459 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie stacjonarne w centrum Warszawy

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie wypalenie zawodowe, podczas zajęć omówiona zostanie także walka ze stresem.

 

Ważne informacje o szkoleniu

Stres jest negatywnym odczuciem, które może towarzyszyć każdemu człowiekowi. „Tracę nerwy”, „Jasna krew mnie zalewa”, „Kipię ze złości”. Jeśli przychodzą Ci do głowy takie powiedzenia w sytuacjach stresogennych to proponowane przez nasz szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Podczas zajęć wskażemy źródłach pochodzenia stresu, metody diagnozowania i skutecznego radzenia sobie ze stresem. Dzięki temu uczestnicy odnajdą harmonię pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, zdobędziesz umiejętności relaksacji w stresujących warunkach oraz odnajdziesz inspirację do rozwoju i odszukania w sobie pozytywnych emocji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Cele szkolenia:
- Poznanie metod diagnozowania i skutecznego radzenia sobie ze stresem w sytuacji zmiany.
- Podniesienie świadomości dotyczącej funkcji stresu, przyczyn, objawów oraz obniżania poziomu zbyt dużego stresu. Poznanie praktycznych technik podnoszących umiejętność zarządzania stresem i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu.
• Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Uczestnicy wzmocnią swoje umiejętności dotyczące radzenia sobie ze stresem w sytuacji zmiany oraz poznają nowe techniki zarządzania emocjami. Wprowadzenie często małych zmian w tak ważnym aspekcie życia zawodowego jakim jest zarządzanie stresem wpływa na podniesienie wydajności pracy na poziomie fizycznym, intelektualnym i emocjonalnym. Zmniejsza absencję spowodowaną chorobami wywołanymi stresem (przeziębienia, chroniczne zmęczenie, nerwice, depresja, zawał serca, udar mózgu, nowotwory itp.), zwiększa dostęp do potencjału i kompetencji pracownika, wzmacnia procesy intelektualne (kreatywność i pamięć) oraz znacząco wpływa na motywację do rozwoju i zaangażowania w rozwój własny oraz firmy.
- Uczestnicy dowiedzą się, jakie czynniki znacząco wpływają na stres, dokonają autoanalizę. Uświadomią sobie, jak reagują w stresie w komunikacji z innymi pracownikami z poziomu fizjologicznego i psychologicznego oraz przekonają się, jak sposób myślenia może blokować budowanie relacji. Nauczą się kilku technik, dzięki którym będą mogli lepiej zarządzać swoimi emocjami i kontrolować stres, efektywniej się komunikować z innymi pracownikami, przejawiać postawę asertywną co stworzy lepszą atmosferę do pracy, zwiększy kreatywność, wydajność i zaoszczędzi czas. Poznanie narzędzi pozwalających kontrolować stres znacząco przyczynia się do lepszej i efektywniejszej pracy szczególnie w sytuacji zmiany w firmie.
- Uczestnicy dowiedzą się, jak stres wpływa na reakcje w życiu zawodowym i osobistym. Uświadomią sobie jak styl życia: dieta, sen, odpoczynek i aktywność fizyczna ma wpływ na system nerwowy i reagowanie na sytuacje trudne. Przekonają się, jaki wpływ na sytuacje stresogenne ma sposób myślenia, dowiedzą się dlaczego uruchamiają negatywne emocje w pracy i życiu osobistym oraz jak sobie radzić z tymi zagrożeniami. Uświadomią sobie negatywny wpływ stresu na zdrowie (kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność, zawał serca, udar mózgu, nowotwory, cukrzyca, łuszczyca, alergie, choroby przewodu pokarmowego - wrzody żołądka, nadkwasota, zgaga, wzdęcia) oraz funkcjonowanie intelektualno – emocjonalne (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, brak kreatywności, spadek motywacji i zaangażowania, krytyczne nastawienie do pracy). Nauczą się kilku technik znacząco poprawiających jakość życia na co dzień.

zwiń
rozwiń
Program

Moduł I. Czym jest stres, jakie są jego źródła?
Cel: Uświadomienie uczestnikom wewnętrznych i zewnętrznych czynników stresowych.
• Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
• Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres);
• Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
Moduł II. Fizjologiczne i psychologiczne przejawy sytuacji stresogennej.
Cel: uruchomienie doświadczeń w zakresie odczuwania stresu i jego wpływu na funkcjonowanie ciała i mózgu.
• Przyczyny chronicznego stresu.
• Objawy stresu - objawy dostrzegalne w zachowaniu.
• Neurofizjologia reakcji stresowej. Co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
• Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej - objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała.
• Psychologiczne przejawy reakcji stresowej - objawy dostrzegalne w zachowaniu.
• Fazy stresu. Od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”.
• Następstwa chronicznego stresu - frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność.
Moduł III. „Jak stres wpływa na mnie?” – Autodiagnoza.
Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim, wprowadzenie do budowania „antystresowej osobowości” na co dzień.
• Jakie sytuacje są dla mnie trudne? Typologia indywidualna.
• Jak reaguję na sytuacje trudne? Schematy, nawyki działania.
• Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla skuteczności radzenia sobie ze stresem/
• Świadomość własnego wzorca zachowań w obliczu stresu – wg F. Littauer .
Moduł IV. Trening kontroli emocji w sytuacjach trudnych, techniki redukcji dużego stresu.
Cel: wyposażenie uczestnika w praktyczne techniki obniżające poziom stresu.
• Ćwiczenia oddechowe – kontrola tętna, rozluźnianie mięśni.
• Trening relaksacji neuromięśniowej.
• Techniki umysłowe - wizualizacje, afirmacj.
• Gimnastyka mózgu. Ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe.
• Office aerobik. Ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową.
• Techniki automotywacyjne.
Moduł V. Syndrom wypalenia zawodowego. W poszukiwaniu równowagi życia – kształtowanie „antystresowej osobowości” na co dzień.
Cel: Uświadomienie uczestnikom czym jest wypalenie zawodowe. Pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu.
• Przyczyny wypalenia zawodowego.
• Objawy wypalenia zawodowego.
• Fazy wypalenia zawodowego.
• Jak odzyskać wewnętrzną energię:
- Efektywne radzenie sobie z przeciążeniem zadaniami.
- Odpoczynek i sen.
- Ćwiczenia fizyczne.
- Energetyzująca dieta.
- Muzyka relaksacyjna.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych zwiększeniem umiejętności radzenia sobie ze stresem.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Coach Multi Level Coaching, konsultant, magister edukacji. Od lat szkoli z częstotliwością ponad 600 godzin rocznie. Od 2014 roku w jej szkoleniach wzięło udział ponad 6000 uczestników. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla administracji publicznej, prowadzi również szkolenia biznesowe. Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu ze studentami studiów podyplomowych i dziennych. Przez kilka lat prowadziła szkolenia „Efektywne przetwarzanie informacji” dla studentów Szkoły Głównej Handlowej, Politechniki Warszawskiej, Akademii Medycznej. Od 2008 roku jest certyfikowanym coachem (certyfikat MLC), prowadzi indywidualne treningi z menedżerami wyższego szczebla i właścicielami firm. Oprócz business coachingu i manager coachingu prowadzi również life coaching.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
As-Bud Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Warszawa
AS BUD

As-Bud Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe; al. Jerozolimskie 81; 02-001 Warszawa.

Koordynatorzy
Marcin Wielgus
Informacje dodatkowe

Cena: przy zgłoszeniu do 8 listopada 409 PLN netto/os po 8 listopada 459 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 2 grudnia 2022 r.