• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji

Cele i korzyści
  • Uczestnicy mają okazję bliższego poznania się oraz wspólnej pracy nad treściami omawianymi podczas szkolenia,
  • Uczestnicy rozwijają posiadane umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej,
  • Uczestnicy doświadczają wartości jaką daje „granie do jednej bramki” oraz wspólna praca nad celami,
  • Uczestnicy doświadczają, że są ważnym elementem swojego zespołu i rola, którą posiadają jest ważna,
  • Uczestnicy potrafią wzajemnie się motywować i dążyć do wspólnego celu.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Wprowadzenie do warsztatów:
    • Ustalenie zasad współpracy.
    • Gra szkoleniowa „Państwo” – budowanie zespołu – gra, która dotyka trzech aspektów: procesu grupowego, ról w zespole oraz integracji zespołu.
    • Omówienie gry szkoleniowej i wyciągnięcie wniosków dot. ról, w które podczas gry weszli uczestnicy oraz istoty procesu grupowego.
    • Różnice i podobieństwa pomiędzy grupą a zespołem, sposoby pracy z grupą i zespołem.
  2. Pięć dysfunkcji w pracy zespołu oraz jak je przezwyciężać – warsztat w oparciu o koncepcję Patricka Lencioniego:
    • Brak zaufania.
    • Obawa przed konfliktem.
    • Brak zaangażowania.
    • Unikanie odpowiedzialności.
    • Brak dbałości o wyniki.
  3. Profesjonalna komunikacja werbalna oraz niewerbalna w procesie budowania / funkcjonowania zespołu:
    • Dlaczego ludzie boją się zmian czyli skąd wśród członków zespołu pojawia się lęk i stres? – warsztaty w oparciu o koncepcję S. Johnsona.
    • „Zaczynaj od dlaczego” – warsztaty z zakresu komunikacji w oparciu o koncepcję Simona Sinka.
    • Komunikacja a emocje.
    • Aktywne słuchanie – trzy poziomy słuchania.
    • Parafrazowanie, klaryfikowanie, dowartościowanie jako skuteczne narzędzia w procesie komunikacji.
    • Bariery w procesie komunikacji, czyli czego należy unikać?
    • Co mówią te gesty? Mimika twarzy, ułożenie rąk. Komunikacja niewerbalna w zespole.
    • Elementy analizy transakcyjnej Ericha Berne’a.
    • Zasady techniki prawodawczej a zasady językoznawcze – warsztat porównawczy.
    • Podsumowanie modułu dotyczącego profesjonalnej komunikacji.
  4. Współpraca w zespole:
    • Sprawiedliwie nie zawsze oznacza równo – podział odpowiedzialności w zespole.
    • Budowanie poczucia „grania do jednej bramki”.
    • Studnia motywacji – co motywuje członków mojego zespołu?
    • Praca nad wspólnym celem – czyli dlaczego warto grać do jednej bramki.
  5. Systemy ocen pracowniczych:
    • Istota i znaczenie systemów ocen pracowniczych.
    • Rodzaje systemów ocen pracowniczych.
    • Zasady tworzenia regulaminów, doboru kryteriów oceny oraz skali ocen.
    • Mocne i słabe strony poszczególnych systemów ocen pracowniczych.
    • Organizacja procesu przeprowadzanie oceny okresowej.
    • Zasady dot. sposobu udzielania informacji zwrotnej w procesie systemu ocen pracowniczych.
    • Zasady udzielania pracownikom bieżącej informacji zwrotnej.
  6. Budujemy wieżę (gra szkoleniowa). Podsumowanie warsztatów.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza, osoby zarządzające zespołami pracowniczymi, koordynatorzy zespołów pracowniczych, wszyscy zainteresowani tematem.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego, nauczyciel akademicki, trener członków korpusu służby cywilnej (wysocy urzędnicy państwowi, naczelnicy, dyrektorzy generalni urzędów) przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach Standardów Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Służbie Cywilnej w roku 2012. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy z trudnym klientem, stresem i wypaleniem zawodowym.

zwiń
rozwiń