• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zadania gmin w ramach CEIDG - konstytucja biznesu, zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej, zmiany w przepisach

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści
  • Omówienie zmian w przepisach dotyczących CEIDG od 1 stycznia 2020r.
  • Zapoznanie pracowników gmin realizujących zadania w ramach CEIDG z procedurami oraz obowiązkami zdefiniowanymi w przepisach „Konstytucji Biznesu”, nowymi regulacjami prawnymi dotyczącymi sukcesji przedsiębiorstwa osoby fizycznej oraz ze zmianami w funkcjonowaniu CEIDG.
  • Omówienie zagadnień związanych z wpisem do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego, dokonywaniem zgłoszeń do ZUS, w sytuacji rejestracji działalności, zmianą danych, zawieszeniem, wznowieniem, zaprzestaniem działalności gospodarczej, ułatwieniami podczas rejestracji działalności gospodarczej.
  • Zdobycie wiedzy na temat nowych zasad przy zawieszaniu, wznawianiu i zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej, nowych zasad zgłaszania zmian danych wpisywanych do CEIDG oraz udostępniania w CEIDG informacji o udzielonych przez przedsiębiorców pełnomocnictwach oraz ustanowionych prokurentach.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zadania gmin w ramach CEIDG na podstawie ustaw: Prawo przedsiębiorców, ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, ustawy o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.
2. Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej.
3. Powołanie zarządcy sukcesyjnego przez przedsiębiorcę,  powołanie zarządcy sukcesyjnego po śmierci przedsiębiorcy.
4. Wpis do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego.
5. Ujawnianie informacji w CEIDG związanych z wygaśnięciem zarządu sukcesyjnego.
6. Zmiany w przepisach dotyczących CEIDG od 1 stycznia 2020r.
7. Biała lista podatników, zgłaszanie rachunków bankowych.
8. Formularz CEIDG-1.
9. Działalność nierejestrowa.
10. Ulga na start.
11. Dane ewidencyjne przedsiębiorcy i dane informacyjne o przedsiębiorcy.
12. Dane adresowe wpisywane do CEIDG.
13. Zasady przy zawieszaniu, wznawianiu i zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
14. Zasady zgłaszania zmian danych wpisywanych do CEIDG.
15. Udostępnianie w CEIDG informacji o udzielonych przez przedsiębiorców pełnomocnictwach oraz ustanowionych prokurentach.
16. Zgłaszanie informacji o niepodjęciu działalności gospodarczej.
17. Zmiana wpisu wykreślonego.
18. Weryfikacja dokumentów potwierdzających status cudzoziemców w odniesieniu do przesłanek zawartych w ustawie o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.
19. Przesłanki niepoprawności wniosków, wezwania do skorygowania lub uzupełnienia wniosku.
20. Informacje wpisywane do CEIDG z urzędu.
21. Wpisy podlegające wykreśleniu z urzędu.
22. Wpisy podlegające wykreśleniu w drodze czynności materialno-technicznej.
23. Sprostowanie wpisu w CEIDG.
24. Wprowadzanie do CEIDG informacji o prowadzeniu działalności gospodarczej wykonywanej w różnych formach (indywidualnie i w ramach spółek cywilnych).
25. Przyjmowanie wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
26. Omówienie formularzy zgłoszeniowych do ZUS.
27. Dokonywanie zgłoszeń do ZUS w sytuacji rejestracji działalności, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia, zaprzestania działalności gospodarczej.
28. Zgłaszanie pracowników do ubezpieczeń w ZUS.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zajęcia skierowane do: pracowników urzędów gmin i miast zajmujących się ewidencją działalności gospodarczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony ekspert, praktyk, od 14 lat zajmuje się tematyką dotyczącą ewidencji działalności gospodarczej. Obecnie kierownik referatu informacji i obsługi przedsiębiorców Urzędu Miasta. Od 2011 r. przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń związanych z tematyką Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

CENA: 
260 zł netto. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

ZGŁOSZENIA: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 30 kwietnia 2020 r.
UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!