• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Doręczenia elektroniczne w jsfp od 1 października 2024 roku. Planowane zmiany, okresy przejściowe. Obsługa systemu w praktyce

Miejsce
Internet
Termin
28 sierpnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/445 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 445 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 14 sierpnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne.

Ważne informacje o szkoleniu

Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach kilkukrotnie było już przesuwane. Obecnie, przepisy wskazują nowy, obligatoryjny termin 1 października 2024 r. dla administracji publicznej, w tym samorządów oraz przedstawicieli zawodów zaufania społecznego. Końcówka wakacji to doskonały czas na przygotowanie się do realizacji tego obowiązku.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przypomnimy jakie są obowiązki podmiotów publicznych, wynikające z ustawy o doręczeniach elektronicznych, w szczególności w kontekście stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i ochrony danych osobowych. Podpowiemy, jak należycie przygotować się do nich.
  • Wytłumaczymy na czym polegają e-doręczenia, jakie są standardy i zasady związane z ich stosowaniem, kogo dotyczą.
  • Pokażemy, jak w praktyce działa system, jak sprawnie go obsługiwać. Przetestujemy zakładanie adresu do doręczeń.
  • Wyjaśnimy, jak założyć skrzynkę i jak poprawnie doręczać korespondencję.
  • Przypomnimy, w jakich terminach poszczególne podmioty będą stosować doręczenia elektroniczne.
  • Omówimy, jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych, a jak w ramach PUH.
  • Przedstawimy zasady działania: adresu do doręczeń elektronicznych, elektronicznej skrzynki doręczeń, publicznej usługi rejestrowego doręczenia oraz publicznej usługi hybrydowej.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych podczas zajęć z prowadzącym w zakresie tematyki szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

1. Czym są doręczenia elektroniczne?
2. Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne?
3. Jaki cel ma ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki?
4. W jakich terminach poszczególne podmioty będą stosować doręczenia elektroniczne?
5. Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy, a kim podmiot niepubliczny? Jak będzie w praktyce? Jakie obowiązki mają podmioty publiczne?
6. Czym jest :
• Adres do doręczeń elektronicznych – ADE.
• Skrzynka doręczeń – SD.
• Operator wyznaczony – OW.
• PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, EIDAS, usługi zaufania publicznego.
• PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa.
• Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE – standardy.
7. Krajowy system e-doręczeń – z jakich elementów się składa?
8. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych?
• Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych (BAE) dla PURDE. Jak uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE? Skutki wpisu do BAE. Czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych?
• Zawarcie umowy na świadczenie PURDE z Pocztą Polską – jak będzie wyglądać?
• Usługi dodatkowe.
• Zestawienia statystyczne dla podmiotów publicznych.
• Znaczenie adresu e-mail do notyfikacji.
• Przez jaki czas korespondencja w ramach realizacji PURDE jest dostępna do pobrania przez adresata?
• Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE.
• Wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE.
• Integracja systemu kancelaryjnego z systemem OW z wykorzystaniem API.
• Doręczanie korespondencji za pomocą PURDE- kiedy dochodzi do doręczenia?
• Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE: dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji, okres przechowywania dowodów.
9. Skrzynka do doręczeń:
• Skrzynka do doręczeń jako system informatyczny.
• OW jako właściciel i administrator skrzynki.
• Kiedy dochodzi do udostępnienia skrzynki do doręczeń?
• Kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń? Z
• Zadania Administratora.
• Udzielanie dalszych pełnomocnictw. Kogo ustanowić Administratorem? Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Administratora- czy jest konieczne?
• Dostęp do zasobów skrzynki.
• Pojemność skrzynki dla podmiotów publicznych i innych.
• Archiwizacja korespondencji.
• Jak wygląda skrzynka do doręczeń? Omówienie na przykładzie.
• Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń?
10. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP. Czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach? Przepisy przejściowe.
11. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH?:
• Publiczna Usługa Hybrydowa – jak przygotować wysyłkę, aby nie została odrzucona przez OW – pocztę Polską- warunki dla przesyłek w ramach PUH.
• Doręczanie przesyłek w ramach PUH krok po kroku. Możliwe scenariusze przy realizacji PUH.
• Czas realizacji PUH, maksymalna ilość kartek, parametry podstawowe i dodatkowe.
• Wymagania dla pliku PDF z treścią korespondencji dla przesyłki w ramach realizacji PUH.
• Wielkość przesyłki w ramach PUH.
• Czynności OW – Poczty Polskiej w ramach realizacji PUH.
• Potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy. Kiedy dochodzi do doręczenia?
• Dostępność dowodów w związku z realizacją PUH.
• Awers i rewers strony adresowej.
• Czas realizacji PUH.
• Niszczenie przesyłek jako usługa dodatkowa.
• PUH w kontekście tajemnicy korespondencji i ochrony danych osobowych.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze gmin, miast, powiatów, pracownicy działów organizacyjnych, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych - archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 445 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 14 sierpnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 23 sierpnia 2024 r.