• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Sekretarzy: Obsługa systemu eDoręczenia - teoria i praktyka wdrożenia - spotkanie stacjonarne

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia w formule hybrydowej - stacjonarnej, lub online do wyboru.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Sekretarzy. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

• Przeanalizujemy w praktycznym ujęciu najważniejsze zagadnienia związane z wdrożeniem i obsługą systemu edoręczeń w urzędach. Szczególną uwagę zwrócimy na omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne.
• Dzięki udziałowi w sesji Forum zdobędziesz niezbędne podstawy teoretyczne pomagające w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz praktyczną wiedzę w zakresie obsługi systemu.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje:
• Podmiot publiczny.
• Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
• Operator wyznaczony.
• Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
• Publiczna usługa hybrydowa.
• Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia.
• Adres do doręczeń elektronicznych.
• Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
• Baza adresów elektronicznych – co to?
• Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
• Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych.
• Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch.
• Co z firmami i obywatelami?
• Zarządzanie skrzynką doręczeń.
• Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
• Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych.
• Na jaki okres następuje wpis do bazy?
• Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
• Baza adresów elektronicznych – co to?
• Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
• Zmiany w edoręczeniach:
- większe załączniki,
- dłuższy termin na odebranie wiadomości,
- masowa wysyłka,
- zmiana formy odbioru korespondencji.
2. Operator wyznaczony. Umowa. Opłaty:
• Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?
• Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym.
• Cennik operatora wyznaczonego.
• Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
3. KPA a e-Doręczenia:
• Art. 35 KPA.
• Art. 39 KPA.
• Zmiana terminu odbioru pisma przez osobę fizyczną.
• Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
4. Harmonogram wdrożenia edoręczeń:
• Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty publiczne.
• Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty niepubliczne.
• Wyłączenia.
5. Jak się przygotować do e-doręczeń?:
• Jakie warunki należy spełnić?
• Wymogi techniczne i organizacyjne.
• Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń.
6. Założenie adresu do e-doręczeń. Konto testowe:
• Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?
• Dodawanie adresu powiadomień.
• Zmiana adresu powiadomień.
• Złożenie wniosku.
• Złożenie wniosku o dostęp do systemu testowego INT.
7. Obsługa systemu:
• Co nowego w edoręczeniach?
• Interfejs programu.
• Obsługa skrzynki do e-Doręczeń.
• Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń.
• Odbieranie wiadomości.
• Odpowiedź na wiadomość.
• Sortowanie wiadomości.
• Przeszukiwanie skrzynki.
• Wysyłanie wiadomości.
• Dodawanie załączników.
• Podgląd wiadomości.
• Masowe wiadomości.
• Budowa adresu do e-Doręczeń.
• Wyszukiwanie adresata wiadomości.
• Zapisywanie kopii roboczej.
• Kopie robocze.
• Usuwanie wiadomości.
• Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?
• Użytkownicy.
• Dodawanie użytkownika.
• Zarządzanie użytkownikiem.
• Usuwanie użytkownika.
• Role w systemie.
• Dodawanie ról.
• Usuwanie ról.
• Modyfikacja ról.
• Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról.
• Zasoby – zarządzanie zasobami.
• Systemy – dodawanie systemu.
8. Integracja z EZD:
• Jak przeprowadzić integrację?
• Jakie usługi można zintegrować?
• Przykłady integracji oraz wysyłek.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Forum Sekretarzy

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dyplomowany archiwista. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Specjalista w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, biegła znajomość standardu WCAG 2.1. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla administracji publicznej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Koszt udziału 639 PLN dla osoby niezrzeszonej w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 220 PLN

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na https://frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 3 września 2024 r.