• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych. Nowe zasady w 2025 r.

Miejsce
Internet
Termin
17 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 3 stycznia 2025 r. cena szkolenia to 409 zł netto/os.

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne w administracji publicznej.

Ważne informacje o szkoleniu

Uwaga! W dniu 21 listopada 2024 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Nowelizację przekazano niezwłocznie do Senatu. Planowany termin wejścia w życie zmian to 1 stycznia 2025 r.
Nowelizacja ma ułatwić wdrożenie e-Doręczeń
. Przede wszystkim wprowadza ona na 2025 r. nowy okres przejściowy dotyczący stosowania e-Doręczeń. Co istotne nowelizacja nie zmienia harmonogramu dołączenia do systemu e-Doręczeń! Oznacza to, że od początku 2025 r. przeważająca część podmiotów publicznych będzie musiała uwzględniać e-Doręczenia przy wysyłce korespondencji. Nowe przepisy rozszerzają jednak przy tym krąg podmiotów publicznych zobowiązanych do stosowania e-Doręczeń, dodając do niego m.in. uczelnie niepubliczne.
Ponadto Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło również zmiany do standardu publicznej usługi e-Doręczeń. Zmianie uległ też Regulamin świadczenia PURDE i PUH. Przekłada się to na praktyczne aspekty doręczania korespondencji, takie jak możliwość nadawania przesyłek masowych, limity wiadomości, czy ustalanie momentu skutku doręczenia.  
Tak duża ilość dokonanych i procedowanych zmian rodzi liczne pytania po stronie podmiotów publicznych, jak doręczać korespondencję w 2025 r.?
Podczas szkolenia wyjaśnimy nowe
zasady stosowania e-Doręczeń w nowym okresie przejściowym zaplanowanym na 2025 r. W przystępny sposób omówimy najważniejsze kroki, które należy wykonać, aby włączyć się w system doręczeń elektronicznych i nadawać korespondencję w trybie e-Doręczeń. Udział w szkoleniu pomoże Państwu wypracować optymalne dla Państwa jednostki rozwiązania dotyczące e-Doręczeń.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • W przystępny sposób zdobędziesz, zaktualizujesz i usystematyzujesz informacje dotyczące e-Doręczeń, tj. nowego sposobu doręczania korespondencji.
  • Dowiesz się, czego dotyczą zmiany przepisów w zakresie e-Doręczeń i jakie to ma dla Ciebie znaczenie?
  • Dowiesz się czy w nowym okresie przejściowym istnieje całkowita dowolność sposobu doręczenia, czy też są pewne ograniczenia?
  • Dowiesz się, dla kogo uwzględnianie e-Doręczeń jest obowiązkowe już w 2025 r.?
  • Dowiesz się, jaki wpływ na postępowania prowadzone w trybie KPA lub OP mają e-Doręczenia i nowelizacja?
  • Dowiesz się, jakie nowe funkcjonalności przynosi zmiana standardu publicznej usługi e-Doręczeń i czy nowy standard pozwoli na masową wysyłkę pism?
  • Dowiesz się, jakie zmiany wynikają z nowego Regulaminu świadczenia PURDE i PUH?
  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę niezbędną do włączenia jednostki do Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych, w tym uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych (ADE), założenia skrzynki doręczeń (SD), wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń (ASD), obsługi systemu e-Doręczeń, stosowania PURDE i PUH.
  • Zrozumiesz czym są e-Doręczenia (i jego postacie – PURDE i PUH) i jaka jest ich relacja do ePUAP-u i poczty elektronicznej.
  • Dowiesz się, w jakim kierunku zmierzają dalsze planowane zmiany w zakresie e-Doręczeń, zatem na co należy być przygotowanym.
zwiń
rozwiń
Program

I. Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących e-Doręczeń:
1. Czego dotyczą zmiany przepisów w zakresie e-Doręczeń zaplanowane na 2025 r.? 
2. O jakie podmioty rozszerza się krąg zobowiązanych do stosowania e-Doręczeń?
3. Kogo e-Doręczenia dotyczą obowiązkowo już w 2025 r. i co to oznacza?
4. Czy w 2025 r. należy obowiązkowo uwzględniać zarówno PURDE i PUH?
5. Jak nowelizacja zmienia sytuację samorządowych instytucji kultury?
6. Jak nowelizacja zmienia sytuację samorządowych osób prawnych, spółek komunalnych?
7. Jak harmonogram stosowania e-Doręczeń wpływa na sytuację:
a. podmiotów publicznych,
b. podmiotów niepublicznych wpisanych do KRS, 
c. przedsiębiorców wpisanych do CEiDG, 
d. osób wykonujących zawody zaufania publicznego?
8. Czy JST musi mieć odrębny ADE niż urząd gminy/starostwo? Czy gminna szkoła musi mieć swój ADE, czy może korzystać z ADE urzędu gminy?
9. Do doręczania przez kogo i do kogo się odnosi się nowy okres przejściowy zaplanowany na 2025 r.?
10. Czy w nowym okresie przejściowym zaplanowanym na 2025 r. przewidziano całkowitą dowolność wyboru sposobu doręczenia, czy też są pewne ograniczenia?
11. Jakie sposoby doręczeń można stosować w planowanym nowym okresie przejściowym (2025 r.) przy doręczaniu do podmiotów publicznych, a jakie w przypadku doręczania do podmiotów niepublicznych?
12. Czy dla możliwości wyboru sposobu doręczenia ma mieć znaczenie posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych?
13. Czy w 2025 r. możliwe jest korzystanie z e-PUAPu?
14. Jaki wpływ na postępowania prowadzone w trybie KPA lub OP ma nowelizacja?
15. Jakie jest znaczenie nowelizacji dla korespondencji nadanej w 2024 r.?
16. Czy wysyłka wymiaru podatku w 2025 r. musi się odbyć przez e-Doręczenia?
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, sfery samorządowej i rządowej, którzy przygotowują pisma, w szczególności wydają decyzje w postępowaniach administracyjnych lub podatkowych lub są odpowiedzialni za obieg korespondencji, zajmują stanowiska kierowników wydziałów bądź jednostek czy też sekretarzy gmin, a także w ogólności urzędów gmin, powiatów, starostw, samorządowych zakładów budżetowych, SPZOZ-ów, uczelni publicznych, instytucji kultury, uczelni publicznych i niepublicznych, organów administracji rządowej i obsługujących je jednostek budżetowych, jak również spółek komunalnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący od lat szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła setki pracowników sektora publicznego, tematyką doręczeń elektronicznych zajmuje się od 2020 r. i z tego zakresu przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń (m.in. „e-Doręczenia. Zmiana z 12.07.2024 r. Plan naprawczy. Nowelizacja. Zmiana standardu Przygotowanie do stosowania”, „e-Doręczenia. Zmiany w 2024 r. Nowelizacja ustawy. Zmiana standardu PURDE. Przygotowanie do stosowania”, „e-Doręczenia w podatkach lokalnych”, „Doręczenia elektroniczne od 10 grudnia 2023 r.”, „e-Doręczenia. Wdrożenie, stosowanie, obsługa. Szkolenie w ramach Forum Sekretarzy Samorządów Polski Południowej”, „e-Doręczenia od grudnia 2023 r. Przygotowanie i praktyczne stosowanie”, „e-Doręczenia. Obsługa skrzynki do e-doręczeń w pytaniach i odpowiedziach”, „e-Doręczenia – przygotowanie do wdrożenia i obsługi skrzynki do e-Doręczeń”, „e-Doręczenia”, „e-Doręczenia w praktyce”, „Doręczenia elektroniczne – wdrożenie i inne praktyczne aspekty”, „e-Doręczenia po zmianach z 2022 roku. Jak i kiedy wdrożyć? Jak i kiedy stosować?”, „e-Doręczenia. Nadchodząca rewolucja w doręczeniach”), uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym, szczegółowo zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w aspekcie obowiązków organów jednostek samorządu terytorialnego jako jednostek współpracujących z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej i związanych z tym obowiązków starosty w zakresie kontroli nad stowarzyszeniami i fundacjami, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, współautorka kursu e-learningowego z tematyki AML dla sektora samorządowego.

 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 3 stycznia 2025 r. cena szkolenia to 409 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 13 stycznia 2025 r.