1. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów:
• Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym.
• Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF.
• Podpisywanie wielu dokumentów.
• Weryfikacja podpisu – sposoby.
• Negatywna weryfikacja podpisu - sposób postępowania, skutki.
• Brak możliwości weryfikacji podpisu - sposób postępowania, skutki.
• Podpisywanie dokumentów na platformie.
• Weryfikacja dokumentów.
• Podpisywanie Podpisem Zaufanym.
• Weryfikacja Podpisu Zaufanego.
• Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego.
• Kwalifikowana pieczęć elektroniczna – zastosowanie.
2. Pytania i odpowiedzi:
• Jak właściwie obrazować podpis na pismach?
• Czy musimy odwzorować pieczątkę imienną?
• Czyli mailowy wniosek o dostęp do informacji publicznej może zostać pozostawiony bez rozpatrzenia?
• Deklaracja na podatek od nieruchomości przesłana jako załącznik przez ePUAP (załącznik nie podpisany) podpisany jedynie pismo ogólne/wysyłka. Czy taką deklarację traktować jako podpisaną czy wzywać do uzupełnienia?
• Jak w zakresie tego podziału i tych rodzajów podpisów ma się usługa firmy docusign czy autenti?
• Jeśli spółka komandytowa składa deklarację (sam dokument nie został podpisany) a wysyłkę/pismo ogóle podpisuje prezes swoim podpisem zaufanym to taka deklaracja jest złożona i podpisana prawidłowo?
• Jak prawidłowo powinniśmy archiwizować umowy podpisywane elektronicznie w formie papierowej z wydrukiem weryfikacji podpisów czy w formie elektronicznej?
• Czy jest możliwość wydania decyzji administracyjnej wobec osoby fizycznej w sposób inny niż papierowy, jeżeli nie mamy systemu teleinformatycznego?
• Czy zgoda pracownika na używanie podpisu zaufanego i telefonu prywatnego do celów służbowych musi być udzielona na piśmie?
• W jaki sposób doręczyć papierowo taką decyzję wydaną elektronicznie. Podpisana jeszcze raz papierowo, czy za zgodność?
• W jaki sposób możemy się zabezpieczyć przed sytuacją, że osoba w momencie podpisywania miała aktualny certyfikat, a w momencie weryfikacji dokumentu już wyskakuje błąd?
• Czy jest możliwa hipotetycznie sytuacja, że ktoś zmienił datę w urządzeniu i podpisał dokument?
• Co powinna zawierać pieczątka nabijana przez osobę weryfikującą podpis?
Elektronizacja i cyfryzacja urzędu