• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

AI w pracy działu finansowo-księgowego, pracy administracyjnej i biurowej – warsztaty praktyczne

online
Miejsce
Internet
Termin
18 marca 2025
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 4 marca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie przedmiotem którego będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w codziennej pracy działów finansowo-księgowych, administracyjnych oraz biurowych. Uczestnicy dowiedzą się, jak narzędzia AI mogą automatyzować rutynowe zadania, zwiększać efektywność pracy oraz wspierać podejmowanie decyzji. Warsztaty praktyczne umożliwią zastosowanie zdobytej wiedzy w realnych scenariuszach, takich jak automatyzacja procesów, analiza danych czy generowanie raportów.

Ważne informacje o szkoleniu

• Przed każdym z nas stoi konieczność adaptacji do zmian technologicznych oraz potrzeba poprawy efektywności w pracy. W obliczu wyzwań, takich jak rosnąca liczba zadań administracyjnych, zmiany prawne dotyczące ochrony danych czy konieczność optymalizacji kosztów, umiejętność właściwego korzystania z AI może stać się kluczowym atutem zawodowym.
• Podczas proponowanego szkolenia zaprezentujemy, jak wykorzystywać w pracy sztuczną inteligencję, podpowiemy, jak pracować z AI, by zwiększać efektywność swojej pracy i zaoszczędzić czas. Zaprezentujemy, krok po kroku, przykładowe zagadnienia, takie jak automatyzacja raportowania, przygotowywanie dokumentacji czy analiza danych, które są szczególnie przydatne w codziennej pracy. Analizując poszczególne bloki tematyczne skoncentrujemy się na praktycznym wykorzystaniu AI w administracji, uwzględniając specyfikę pracy księgowej i biurowej, a także kwestie prawne i etyczne związane z jej wykorzystaniem. Prezentowane przez nas szkolenie wyróżnia się kompleksowym podejściem – uczestnicy nie tylko nauczą się korzystania z narzędzi, ale także zrozumieją, jak weryfikować generowane treści, zapewnić zgodność z przepisami o ochronie danych i unikać potencjalnych błędów, wynikających z pracy z AI.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę na temat możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym ChatGPT-4 w automatyzacji procesów księgowych oraz biurowych.
• Dowiesz się, jak AI może wspierać generowanie dokumentacji, analizę danych, przygotowywanie raportów oraz organizację pracy.
• Nabędziesz praktyczne umiejętności w zakresie korzystania z narzędzi AI, takich jak przygotowywanie automatycznych raportów czy redagowanie treści na potrzeby komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
• Dowiesz się, jak prawidłowo korzystać z AI uwzględniając kwestie bezpieczeństwa danych, poufności oraz praw autorskich.
• Uzyskasz odpowiedzi między innymi na następujące pytania:
- Jakie zadania administracyjne można zautomatyzować przy użyciu sztucznej inteligencji?
- Jak pisać efektywne komendy (prompty) do pracy z AI?
- Jak wykorzystać AI do przygotowywania raportów i analiz danych?
- Jakie są wyzwania związane z korzystaniem z AI w pracy biurowej?
- Jakie są zasady licencjonowania i pola eksploatacji materiałów wygenerowanych przez AI?

zwiń
rozwiń
Program

1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w księgowości:
• Wprowadzenie do AI i ChatGPT-4.
• Omówienie potencjału AI w automatyzacji procesów administracyjnych.
• Przegląd narzędzi AI.
• Podstawy korzystania z ChatGPT-4 dla automatyzacji zadań pracowników biurowych i administracyjnych.
2. Wyzwania związane z ChatGPT-4:
• Poufność i bezpieczeństwo danych.
• Zasady redagowania komend.
• Procedura korzystania z ChatGPT-4.
3. Prawa autorskie do generowanych tekstów grafik:
• Definicja utworu.
• Utrwalanie utworu.
• Kod programu komputerowego.
• Licencjonowanie praw autorskich.
• Możliwe pola eksploatacji materiałów wygenerowanych przez AI.
4. Weryfikacja tekstu pod kątem plagiatu i tekstu wytworzonego przez AI.
5. Wykorzystanie Chat GPT w pracy biurowej:

• Tworzenie formuł excel.
• Przygotowanie automatycznych raportów.
• Przygotowanie prezentacji power point.
• Przygotowywanie tekstów.
• Tworzenie postów na social media.
• Tworzenie diagramów.
• Programowanie w środowisku VBA i mermaid – podstawy.
6. Interpretacja przepisów prawnych przez sztuczną inteligencję.
7. Zastosowanie ChatGPT-4 w komunikacji i dokumentacji wewnętrznej.
8. Metoda PARA w pracy administracyjno-biurowej:

• Projekty.
• Obszary.
• Zasoby.
• Archiwa.
9. Studia przypadków użycia AI w pracy administracyjno-biurowej.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Administracja publiczna i samorządowa:
• Pracownicy urzędów administracji publicznej:
wydziałów finansowych, administracyjnych, księgowości, referatów obsługi mieszkańców oraz biur rady oraz referatów zajmujących się finansami, edukacją, zarządzaniem drogami czy infrastrukturą.
• Pracownicy jednostek organizacyjnych samorządów: szkół, przedszkoli, ośrodków pomocy społecznej i innych jednostek budżetowych, które korzystają z raportów, analiz i dokumentacji.
Biznes i organizacje pozarządowe:
• Pracownicy sektora biznesowego:
szczególnie działów HR, księgowości, obsługi klienta, gdzie automatyzacja i optymalizacja procesów może znacznie zwiększyć efektywność pracy.
• Pracownicy organizacji pozarządowych: osoby zajmujące się przygotowywaniem wniosków o dotacje, raportowaniem projektów oraz prowadzeniem dokumentacji administracyjnej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekonomista, certyfikowany księgowy posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie finansów publicznych, praktyk specjalizujący się w zagadnieniach rachunkowości budżetowej. Ukończył studia podyplomowe z zakresu polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz audytu wewnętrznego w jsfp. Szkoleniowiec, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu finansów i rachunkowości JST, autor i współautor kilkunastu publikacji książkowych oraz licznych publikacji z obszaru rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Roman
Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 732 983 894
elzbieta.roman2@frdl.org.pl
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 4 marca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 12 marca 2025 r.