CZEŚĆ I:
1. Zadania wynikające i związane z zasadami finansowego funkcjonowania jest w procesie wsparcia uchodźców z Ukrainy na bazie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa z uwzględnieniem najnowszych zmian.
2. Dylematy związane z obsługą rachunkowości OSP przez gminy na bazie art.35 ust.4 ustawy z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych (Dz.U. z 2021, poz.2490).
CZEŚĆ II
1. Rejestr umów jako nowy obowiązek dla jednostek sektora finansów publicznych. Nowe wyzwania.
2. Podstawa prawna - ustawa z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw.
3. Uzasadnienie i cel nowelizacji – prawo dostępu do informacji publicznej.
4. Obowiązek prowadzenia rejestru umów – rola Ministra Finansów.
5. Podmioty zobowiązane do wprowadzania umów do rejestru oraz podmioty wyłączone z obowiązku wprowadzania umów do rejestru.
6. Definicja umowy – problemy interpretacyjne.
7. Umowy podlegające obowiązkowi wprowadzenia do rejestru oraz umowy wyłączone z obowiązku wprowadzenia do rejestru:
a. Progi kwotowe.
b. Od kiedy prowadzony jest rejestr?
c. Zakres danych podlegających obowiązkowi udostępnienia w rejestrze.
d. Informacje, które nie powinny być umieszczane w rejestrze.
e. Dostęp do rejestru umów w kontekście ochrony prywatności oraz ochrony danych osobowych.
f. Forma umowy: forma pisemna, forma dokumentowa, forma elektroniczna, forma szczególna, forma ustna?
g. Poszczególne rodzaje umów (umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa sprzedaży etc.).
h. Umowa a faktura.
i. Terminy na wprowadzenie danych do rejestru.
8. Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych.
9. Kto ma dostęp do informacji zamieszczonych w rejestrze?
10. Odpowiedzialność za zamieszczanie danych w rejestrze.
11. Sankcje za naruszenie obowiązku rzetelnego prowadzenia rejestru.
12. Jak sprawnie i skutecznie wprowadzić system rejestru umów w organizacji.
13. Dyskusja.
Finanse, rachunkowość, podatki