PROGRAM SESJI: 18 listopada 2024 r. – dzień I
NOWE WYZWANIA W FINANSOWANIU JST W 2025 ROKU - część 1
1. Nowe wyzwania w finansowaniu jednostek samorządu terytorialnego na 2025 rok:
• Przegląd kluczowych zmian w systemie dochodów jst i ich wpływ na budżety oraz Wieloletnią Prognozę Finansową (WPF).
• Jak przygotować się na zmiany w przepisach prawnych?
• Wpływ nowych regulacji na zdolność kredytową i finansowanie inwestycji.
2. Zarządzanie zadłużeniem w obliczu kryzysu i nowych środków unijnych:
• Jak ocenić zdolność kredytową jst i przygotować się na przyszłe wyzwania finansowe?
• Korekta zamożnościowa i jej znaczenie dla budżetów.
3. Spółki komunalne jako narzędzie rozwoju lokalnego:
• Jak efektywnie zarządzać spółkami komunalnymi w kontekście zmian legislacyjnych i finansowych?
• Możliwości finansowania inwestycji przez spółki komunalne.
4. Podsumowanie i dyskusja – pytania uczestników. Otwarte pytania dotyczące zarządzania finansami JST i funkcjonowania spółek komunalnych.
Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości na podstawie wniosków pokontrolnych RIO - część 2
Nieprawidłowości:
1. W zakresie polityki rachunkowości.
2. W zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym: dziennika, ewidencji na kontach księgi głównej, ewidencji analitycznej, systematyki zapisów.
3. W zakresie dowodów księgowych.
4. W zakresie sprawozdań budżetowych.
5. W zakresie sprawozdań finansowych.
PROGRAM SESJI: 19 listopada 2024 r. – dzień II
SKUTECZNE BUDOWANIE I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRACOWNIKÓW
1. Budowanie i utrzymywanie efektywnych zespołów:
• zespół i procesy w nim zachodzące,
• świadomość celu w zespole, budowanie integracji i porozumienia w zespole,
• bariery i dysfunkcje we współpracy,
• przełamywanie dysfunkcji i budowanie zaufania w zespole.
2. Komunikacja w zespole:
• efektywna komunikacja w zespole, bariery komunikacyjne,
• style komunikacji,
• asertywność, komunikacja oparta na relacji.
3. Rozwój zespołu i osiąganie celów:
• etapy rozwoju i potrzeb zespołu,
• style przywództwa zespołowego,
• potrzeby cele, oczekiwania, role zespołowe,
• formułowanie celu i rezultatu.
4. Konflikty w zespole:
• jak rozwijać zespół?
• rola lidera w zespole,
• sposoby diagnozowania i rozwiązywania konfliktów w zespole.
5. Delegowanie zadań, rozliczanie i ocena efektywności:
• jak delegować zadania?
• błędy w delegowaniu zadań,
• SMART,
• jak rozliczać, jak oceniać i podsumowywać?
KONCEPCJA WORK LIFE BALANCE - równowaga życia zawodowego i prywatnego – czy jest możliwa?
1. Geneza koncepcji work-life-balance.
2. Czym jest work-life-balance
3. Skutki braku równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
4. Moje życiowe role.
5. Krąg wpływu na życie.
6. Wyznaczanie celów w oparciu o własne zasoby.
7. Ustalanie priorytetów zgodnie z pełnionymi rolami.
8. Matryca Eisenhowera: co jest ważne, a co pilne?
9. Rytuały przejścia z trybu działania na tryb bycia.
10. Reakcja organizmu na stres i wypalenie zawodowe.
11. Dobre nawyki w efektywności osobistej.
Finanse, rachunkowość, podatki