1. Obowiązki związane z planowaniem postępowań o udzielenie zamówień:
• dokonywanie analizy potrzeb przed wszczęciem postępowania
• roczne plany postępowań
• wstępne konsultacje rynkowe na etapie przygotowania postępowania
• zasada efektywności ekonomicznej
2. Elektronizacja zamówień publicznych:
• jak przygotować jednostkę do elektronizacji zamówień publicznych;
• elektronizacja zamówień publicznych a obieg dokumentów
3. Tryb podstawowy:
• schemat przebiegu postępowania
• możliwość negocjowania oferty po jej złożeniu - korzyści i pułapki dla zamawiającego
4. Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego przez:
• określenie nowej zasady kształtowania umów
• wprowadzenie katalogu klauzul abuzywnych
• określenie obowiązkowych postanowień umownych;
• wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia.
• postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji.
5. Nowe zasady kontroli zamówień publicznych
FORA SAMORZĄDOWE