1. Typy umów w rejestrze – formy umowy – podstawy rejestru a co z umowami generującymi dochody/przychody/wpływy.
2. Umowy ustne a faktury powyżej 500 złotych – „faktura jako dowód zawarcia umowy ustnej” a brak faktury czy opóźnienie w jej otrzymaniu czy wystawieniu – termin 14 dni na wprowadzenie danych do rejestru.
3. Wartość przedmiotu umowy – cena jednostkowa a „wartość umowy” – umowy na czas nieokreślony oraz umowy ze świadczeniem okresowym oraz umowy nieodpłatne (czy umowa pożyczki albo użyczenia jest w rejestrze gdy przedmiot umowy przekracza 500 złotych?) na przykład:
- media,
- najem w tym wieloskładnikowe umowy (stały czynsz a media według zużycia),
- usługi wstępu na obiekt,
- stawka godzina,
- rozliczenie według wykonania.
4. Zakres danych:
- numer umowy – o ile taki nadano,
- data i miejsce zawarcia umowy – kto jest oferentem a kto oblatem,
- okres obowiązywania umowy,
- oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron – co gdy nie jest możliwym wskazanie przedstawiciela, określenie przedmiotu umowy – co z umowami mieszanymi?
- wartość przedmiotu umowy – jak szacować,
- informacje o źródłach i wysokości współfinansowania przedmiotu umowy.
5. Reprezentacja – przedstawiciel – kto jest kto przy umowie w tym zasady udzielania pełnomocnictw.
6. Jedna umowa a wiele faktur – co do rejestru zwłaszcza gdy jest umowa ustna powyżej 500 złotych.
7. Umowy w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej a forma ustna albo per facta concludentia – podstawa do rejestru umów.
8. Informacje uzupełniające do rejestru umów – zakres danych – co to jest aneks (porozumienie zmieniające) albo rozwiązanie umowy czy wypowiedzenie umowy.
9. Wygaśnięcie umowy a kwestia terminu 14 dni – wygaśnięcie umowy a wykonanie umowy – o co chodzi?
10. Pytania i dyskusja.
Kadry, prawo pracy, płace