Pojęcia mobbingu i dyskryminacji są bardzo często mylone, a niekiedy traktowane jako inna nazwa tego samego zjawiska. W trakcie szkolenia wskażemy na podobieństwa i różnice pomiędzy oboma sytuacjami. Uczestnicy dowiedzą się jak w praktyce zapobiegać i przeciwdziałać mobbingowi, jakie sytuacje mogą wyczerpywać znamiona mobbingu, a także jakie roszczenia względem pracodawcy ma ofiara mobbingu. Ponadto, omówimy problematykę nierównego traktowania w zatrudnieniu, zwłaszcza pod kątem potencjalnych sytuacji wskazujących na naruszenie regulacji antydyskryminacyjnych. Przyjrzymy się też możliwościom prawnym osoby, która padła ofiarą dyskryminacji oraz zakresowi odpowiedzialności prawnej pracodawcy (również za działania swoich podwładnych). Uczestnicy będą mogli również poznać korzyści płynące ze zwalczania zjawiska mobbigu lub nierównego traktowania w zatrudnieniu oraz zagrożenia płynące z lekceważenia takich zjawisk, zarówno przez pracodawcę, jak i pracowników. W celu lepszego zrozumienia poruszanych zagadnień wykorzystane zostanie orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz stanowiska urzędów (Ministerstwo Pracy, Państwowa Inspekcja Pracy). Poza ułatwieniem wykonywania swoich czynności służbowych Uczestnicy otrzymają informacje odnośnie unikania ponoszenia przez pracodawcę odpowiedzialności (lub sposobów jej ograniczenia) z tytułu roszczeń dotyczących mobbingu, dyskryminacji oraz nierównego traktowania w zatrudnieniu. Uczestnicy będą mogli również dużo lepiej przygotować się do przeciwdziałania takim zjawiskom oraz podejmowania niezbędnych kroków w razie zgłoszenia przez pracowników skarg w tym obszarze. Ponadto, poruszane zagadnienia pozwolą na zażegnanie wszelkich potencjalnie konfliktowych i spornych sytuacji, które mogą pojawić się w relacji pracodawca – pracownik.
Kadry, prawo pracy, płace