1. Rola przełożonego w motywowaniu:
a. Skuteczność osobista w motywowaniu – kluczowe kompetencje.
b. Wpływ zaangażowania szefa na zaangażowanie pracowników.
2. Projektowanie efektywności wykonywanych zadań - motywowanie w praktyce:
a. Rola motywacji zewnętrznej i automotywacji – budowanie zaangażowania i odpowiedzialności.
b. Charakterystyka pokoleń Baby-Boomers, X, Y, Z - różnice pokoleniowe.
c. Etapy rozwoju pracownika – co go motywuje i jak nim zarządzać.
d. Motywowanie w zarządzaniu wiekiem.
e. Niematerialne czynniki motywowania- katalog motywatorów.
f. Teoria wzmocnień i potrzeba osiągnięć – sposoby stosowania ich w praktyce.
g. Błędy w motywowaniu- konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu.
3. Zasady efektywnego delegowania zadań:
a. Skuteczność osobista w delegowaniu zadań- kluczowe kompetencje.
b. Psychologiczne aspekty delegowania zadań – obawy, korzyści.
c. Poziomy delegowania zadań zgodnie z etapem rozwoju zawodowego pracownika.
d. Umiejętność diagnozowania dojrzałości podległych sobie pracowników.
e. Techniki efektywnego delegowania zadań jako element budowania autorytetu osoby zarządzającej.
f. Błędy delegowania.
4. Wpływ komunikacji na motywację pracowników, zespołów:
a. Zasady komunikacji z zespołem - wpływ na motywację pracowników.
b. Rola informacji zwrotnych i zasady ich stosowania w całym procesie delegowania zadania, wspierania pracownika, monitorowania, egzekwowania i oceny rezultatów.
c. Budowanie zaangażowania poprzez rozmowę rozwojową, oceniającą i dyscyplinującą.
5. Podsumowanie szkolenia - informacja zwrotna.
Kadry, prawo pracy, płace