Centralny Rejestr Umów w podmiotach oświatowych a udostępnianie informacji publicznej. Analiza przypadków

szkolenie w formule on-line
Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie rejestr umów zawieranych przez jednostki oświatowe.
1. Formy jawności gospodarowania środkami publicznymi a dostęp do informacji publicznej. Skutki wprowadzenia nowelizacji ustawy o finansach publicznych dla jednostek oświatowych.
2. Co to jest rejestr umów? Rola Ministra Finansów. Tworzenie rejestru umów. Kto prowadzi rejestr umów?
3. Obowiązki dyrektorów jednostek oświatowych. Upoważnienia do dokonywania wpisów w rejestrze umów.
4. Definicja umowy na gruncie prawa cywilnego. Zawarcie umowy.
5. Informacja publiczna a ustawa o dostępie do informacji publicznej na tle rejestru umów. Kwalifikowanie umów będących informacją publiczną. W jaki sposób procedować przy kwalifikowaniu umów. Umowa jako informacja publiczna.
6. Które umowy podlegają wpisaniu do rejestru? Analiza na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej:
- umowy w ramach zamówień publicznych,
- umowy wydatkowe a dochodowe,
- umowy cywilnoprawne, umowy zlecenia, umowy o dzieło,
- umowy o usługi, umowy sprzedaży,
- umowy darowizny, umowy najmu,
- umowy barterowe, umowy sponsoringu,
- umowy o pracę,
- powołanie a mianowanie,
- umowy o obsługę prawną, umowy z BHP, z IOD,
- umowy między jednostkami organizacyjnymi,
- inne umowy – case study, dyskusja.
Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 28 września 2022 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa