• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Koordynator dostępności w jsfp. Dwudniowe zajęcia doskonalające – obowiązki i zadania, kwestia odpowiedzialności, standardy pracy. Zapewnienie dostępności w różnych obszarach

Miejsce
Internet
Termin
22-23 sierpnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
655/695 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 695 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 8 sierpnia 2024 r. cena wynosi 655 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie omówienie obowiązków urzędów w zakresie realizacja przepisów o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podczas zajęć skupimy się na roli koordynatora ds. dostępności

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu uczestnictwo w dwudniowym szkoleniu, podczas którego przenalizujemy najważniejsze kwestie dotyczące zadań, odpowiedzialności oraz wyzwań, stojących przed koordynatorem ds. dostępności w jednostce. Prowadzący przedstawią najistotniejsze zagadnienia odnoszące się do realizacji zadań i stosowania ustaw o zapewnieniu dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz dostępności cyfrowej w kontekście codziennej pracy koordynatora ds. dostępności.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Usystematyzowanie informacji związanych z obowiązkami i konsekwencjami, wynikającymi z przepisów ustawy o zapewnieniu dostępności, w szczególności z perspektywy codziennej pracy koordynatora ds. dostępności. Przypomnienie i uporządkowanie zadań i obowiązków.
  • Poznanie minimalnych wymagań dotyczących zapewnienia dostępności w instytucji.
  • Nabycie umiejętności dot. zapewniania dostępności komunikacyjno-informacyjnej oraz prawidłowej obsługi klienta.
  • Zapoznanie z rolą koordynatora we wzmacnianiu odpowiedzialności w jednostce w zakresie wypełniania zadań, związanych z prawidłową realizacją ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Poznanie kwestii praktycznych dotyczących przeprowadzania monitoringu i audytu dostępności w jednostce. Uzyskanie pomocnych wskazówek w zakresie tego, jak samodzielnie i prawidłowo przeprowadzić audyt, gdy brak na to środków finansowych.
  • Zdobycie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących tych aspektów, na które należy zwrócić szczególną uwagę w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami, wskazanie jak radzić sobie z barierami, jak budować skuteczną i życzliwą komunikację z klientem.
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze dostosowaniem BIP’u oraz stron internetowych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej, a także do wymagań standardu WCAG 2.1.
  • Uzyskanie podpowiedzi i praktycznych wskazówek na temat audytowania stron internetowych.
  • Zapoznanie się z orzecznictwem i praktyką w zakresie szeroko rozumianej dostępności.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych podczas zajęć z prowadzącymi w zakresie tematyki szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

I dzień- 22 sierpnia
1. Wprowadzenie do tematu dostępności osób ze szczególnymi potrzebami.

  • Czym jest dostępność?  
  • Beneficjenci dostępności - opis potrzeb, ograniczeń i barier.

2. Ustawa o dostępności- Akty prawne, obowiązki, konsekwencje, wynikające z ustawy o zapewnieniu dostępności.
3. Wprowadzenie do tematu dostępności architektonicznej. 
4. Wprowadzenie do tematu dostępności komunikacyjno-informacyjnej:

  • Jak prowadzić obsługę osób ze szczególnymi potrzebami?
  • Na czym polega właściwa komunikacja?
  • Obsługa klienta- osoby ze szczególnymi potrzebami. 
  • Opracowanie standardów obsługi klienta pod kątem organizacji.
  • Wdrażanie standardów w obsłudze klienta.
  • Savoir-vivre w obsłudze klienta z niepełnosprawnością: jak poradzić sobie w sytuacjach problemowych, stresujących, związanych z obsługą klienta? 
  • Życzliwa komunikacja.

5. Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami.
6. Know -how w obszarze dostępności.
7. Rola i zadania koordynatora dostępności:

  • Jak rozmawiać o dostępności z otoczeniem?
  • Rozumienie osób ze szczególnymi potrzebami, jako wyraz społecznej empatii przez koordynatora.
  • Jak przekonywać otoczenie o ważności zapewniania dostępności w jednostce?

8. Współpraca instytucji na rzecz dostępności.
9. Budowanie zespołów do spraw dostępności:

  • Koordynator jako rzecznik dostępności w instytucji.
  • Koordynator a urząd. 
  • Koordynator a beneficjenci ustawy.

10. Jak mówić i rozmawiać o dostępności?
11. Dobre praktyki i dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych odpowiedzialni za wdrożenie dostępności w urzędzie, koordynatorzy ds. dostępności w instytucjach publicznych, osoby ubiegające się o stanowisko koordynatora ds. dostępności, audytorzy i kontrolerzy wewnętrzni, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

 - Psycholog, trener, specjalista z zakresu m.in. komunikacji personalnej, budowania zespołu, obsługi klienta, rozwiązywania konfliktów, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Mediator, specjalista ds. postępowania terapeutycznego w kryzysach, trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, kursów, warsztatów, projektów miękkich dotyczących zwalczania nierówności, wykluczenia społecznego. W swojej codziennej pracy ma kontakt z osobami ze szczególnymi potrzebami. Posiada doświadczenie w przeprowadzaniu audytów dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, zrealizowała wiele szkoleń z zakresu dostępności, w tym dotyczącej obszaru informacyjno- komunikacyjnego. Aktywnie wspierała prace związane z dostosowaniem przestrzeni miejskiej Warszawy, Rzeszowa, Łodzi czy Poznania do potrzeb osób z niepełnosprawnością.  (I dzień)

 – dyplomowany archiwista. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Specjalista w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, biegła znajomość standardu WCAG 2.1. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu dostępności cyfrowej, przeprowadzania audytów dostępności cyfrowej, archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla administracji publicznej. (II dzień) 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 695 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 8 sierpnia 2024 r. cena wynosi 655 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.