Część I - Oświadczenia majątkowe:
1. Uregulowania prawne dotyczące oświadczeń majątkowych.
2. Pierwsze w kadencji i kolejne w roku oświadczenia majątkowe. Terminy składania oświadczeń.
3. Praktyczne wskazówki dot. wypełniania oświadczeń - informacje podlegające ujawnieniu i ich zakres, majątek wspólny, a majątek odrębny, dopuszczalność korekty.
4. Omówienie najczęściej występujących braków, błędów i uchybień.
5. Przyjmowanie oświadczeń i praktyczne wskazówki w zakresie ich analizy.
6. Jak reagować na niewłaściwe wypełnienie oświadczenia majątkowego i uchybienia formalne.
7. Konsekwencje prawne niezłożenia oświadczenia majątkowego, uchybienia terminowi, złożenia nieprawdziwego lub niepełnego oświadczenia, inne naruszenia przepisów ustawy.
8. Rola i właściwość kierownika jednostki organizacyjnej w zakresie reagowania na nieprawidłowości w złożonym przez pracownika oświadczeniu majątkowym.
9. Wniosek o kontrolę oświadczenia majątkowego, charakter prawny, procedura, podmioty uprawnione do kontroli.
10. Przekazywanie złożonych oświadczeń, ich publikacja w BIP i informacja dla uprawnionych organów.
11. Orzecznictwo sądów, interpretacje prawne wybranych zagadnień.
Część II - Inne dokumenty wymagane na początku kadencji w tym dot. prowadzenia działalności gospodarczej czy rejestru korzyści:
1. Uregulowania prawne dot. innych dokumentów składanych na początku kadencji przez radnych, organy wykonawcze i pracowników.
2. Terminy składania i praktyczne wskazówki w zakresie ich wypełniania.
Część III – Dyskusja. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa