• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Profesjonalny sekretariat - strategiczne miejsce w instytucji.

online

Serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenie z zarządzania sekretariatem.

Ważne informacje o szkoleniu

Na proponowanym szkoleniu omówiona zostanie ważna rola i znaczenie sekretariatu w każdej instytucji administracji publicznej. To miejsce szczególne, strategiczne, jego funkcjonowanie rzutuje na ocenę jakości pracy całego urzędu (instytucji). Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak organizować pracę swoją i swojego szefa, poznają zasady savoir-vivre obowiązujące w sekretariacie. Dowiedzą się jak umiejętnie wykorzystać komunikację interpersonalną oraz jak radzić sobie w sytuacjach trudnych z petentem.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Utrwalenie i pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę w sekretariacie efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą satysfakcję zawodową, a w szczególności:

  • poznanie techniki skutecznej organizacji pracy biura, właściwego wykorzystania czasu,
  • poznanie podstawowych kompetencji niezbędnych na stanowisku asystenta/asystentki,
  • zaznajomienie się z zasadami efektywnej komunikacji i przepływu informacji,
  • poznanie metod efektywnego zarządzania sobą w czasie,
  • zaznajomienie z zasadami etykiety, radzeniem sobie z sytuacjami trudnymi i kryzysowymi.
zwiń
rozwiń
Program

I PRAWIDŁOWE RELACJE Z PRZEŁOŻONYMI – WSPARCIE I POMOC

  • Dbanie o prawidłowe relacje z przełożonymi i pracownikami organizacji.
  • Sekretariat jako centrum dowodzenia - jego funkcja reprezentacyjna organizacji.
  • Efektywność w pracy sekretarki.
  • Nastroje i emocje w relacjach przełożony – podwładny.

II SEKRETARIAT JAKO CENTRUM DOWODZENIA

  • Efektywna komunikacja personalna.
  • Gospodarowanie czasem swoim i szefa.
  • Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura.
  • Savoir-vivre – podstawowe zasady.
  • Dress code w urzędzie.
  • Zachowanie pracownika sekretariatu podczas wizyty gości.

III UMIEJETNE ZARZADZANE CZASEM PRACY

  • Projektowanie czasu pracy.
  • Prowadzenie kalendarza szefa i czynności.
  • Właściwe wykorzystanie czasu pracy.
  • Monitoring realizacji zadań w ciągu dnia pracy.

IV DOBRE ZWYCZAJE DNIA CODZIENNEGO – ROLA EMOCJI W PRACY

  • Jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych – brak wsparcia.
  • Znaczenie pierwszego wrażenia – przywitania, pożegnania.
  • Niezręczne sytuacje – kłopotliwy „gość” w sekretariacie urzędu.
  • Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu.
  • Jakie cechy powinna mieć dobra sekretarka?

V DBAŁOŚĆ O CODZIENNOŚĆ W PRACY SEKRATARATU

  • Etykieta telefoniczna – przydane zwroty.
  • E-maile – jak zachować poprawność w pisowni.
  • Porządek w dokumentach – sprawne zarządzanie dokumentacją biurową i nie tylko.
  • Zasady i wyjątki – przekazywanie informacji.

VI PLANOWANIE WŁASNEJ KARIERY

  • Jak siebie widzisz w sekretariacie z a 5,10 lat.
  • Cel na dalsze działanie zawodowe.
  • Jeśli nie sekretariat to co?

VII PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce.
  • Plan osobistej zmiany.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest do pracowników sekretariatów urzędów i instytucji administracji publicznej, chcących podnieść swoje umiejętności organizacyjno-komunikacyjne, osób nowozatrudnionych, które przygotowują się do objęcia obowiązków związanych z pracą w sekretariacie.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Certyfikowany trener ACC, doświadczony coach, trener biznesu i zarządzania. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu wypalenia zawodowego, stresu, budowania zespołu, liderowania, organizacji pracy, zarządzania pracownikami, zarówno dla administracji jak i dla klienta biznesowego.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 359 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl
do 15 września 2022 r.