• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Społeczność Facebooka bez tajemnic: komunikacja i moderacja treści na fanpage’ach administracji publicznej

online
Potwierdzone
Miejsce
Internet
Termin
26 lipca 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 29 czerwca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego odpowiemy na pytanie: Jak wykorzystać potencjał social mediów do promocji instytucji online? Przedmiotem zajęć będzie przedmiotem będzie promowanie instytucji publicznych poprzez portal Facebook.

Ważne informacje o szkoleniu

• Dziś Facebook już stanowi kluczowe narzędzie komunikacji również dla administracji publicznej. Dlatego znajomość skutecznych strategii komunikacji na Facebooku staje się niezbędna dla osiągnięcia sukcesu na platformie i budowania zaangażowanej społeczności online.
• Podczas szkolenia omówimy podstawowe zasady efektywnej komunikacji na Facebooku, w tym zarządzanie fanpage’em administracji publicznej, planowanie i publikowanie postów, angażowanie społeczności oraz monitorowanie i analizowanie wyników. Zajmiemy się także bezpieczeństwem i prywatnością na platformie oraz skutecznymi strategiami reagowania na interakcje użytkowników. Przeanalizujemy też nowości i innowacje m.in. dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji zarządzaniu treściami. Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatu – omawiane zagadnienia będą poparte licznymi przykładami i dobrymi praktykami postępowania. Uczestnicy nie tylko zdobędą wiedzę teoretyczną, ale również będą mieli możliwość praktycznego zastosowania poznanych narzędzi i technik.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz umiejętności efektywnej komunikacji na platformie Facebook.
• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę oraz umiejętności moderacji, tak aby skutecznie zarządzać oficjalnymi profilami administracji publicznej.
• Nauczysz się tworzyć treści przyjazne dla użytkowników, identyfikować sytuacje kryzysowe i reagować na nie, stosować zasady moderacji, eliminując nieodpowiednie treści.
• Poznasz nowości i trendy w promocji i komunikacji na platformie Facebook.
• Poznasz przykłady i dobre praktyki w tworzeniu treści, zagrożeń związanych z komunikacją na Facebooku oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych na platformie.

zwiń
rozwiń
Program

1. Zarządzanie komentarzami i krytyką
• Strategie zarządzania negatywnymi komentarzami i krytyką w administracji publicznej mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku urzędu.
• Opracowanie skutecznych metod radzenia sobie z trollami i dezinformacją, zachowując równowagę między moderacją a wolnością słowa.
• Przegląd przepisów prawnych i regulacyjnych dotyczących moderacji treści.
• Odpowiemy na pytania:
- Jak postępować, gdy fanpage urzędu staje się miejscem gorących debat lub kłótni?
- Jak radzić sobie z trollami i zorganizowanymi kampaniami dezinformacyjnymi na fanpage’u urzędu, nie naruszając zasad wolności słowa?
- Jakie są najważniejsze aspekty prawne i regulacyjne dotyczące moderacji treści na stronach administracji publicznej na Facebooku?

2. Budowanie zaangażowania społeczności
• Strategie wspierania konstruktywnych dyskusji i zaangażowania społeczności w grupach na Facebooku.
• Najskuteczniejsze metody angażowania użytkowników w dyskusje na tematy publiczne i zachęcania do udziału w konsultacjach społecznych. Przykłady i dobre praktyki.
• Najnowsze trendy w budowaniu społeczności na Facebooku.
• Zastosowanie nowoczesnych strategii budowania społeczności w kontekście administracji publicznej.
• Zastanowimy się i przeanalizujemy:
- Jak efektywnie zarządzać grupami na Facebooku związanymi z działalnością administracji publicznej?
- Jak wtórzyć posty, które angażują, a nie jedynie informują?

3. Optymalizacja treści i algorytmy Facebooka
• Najnowsze zmiany w algorytmie Facebooka w 2024 roku wpływające na zasięg postów.
• Techniki zapewnienia najlepszej jakości i widoczności postów oraz optymalizacja szybkości ładowania grafik i wideo na różnych urządzeniach.
• Odpowiemy na pytania:
- Jakie tajemnice skrywają algorytmy Facebooka i jak możemy je wykorzystać, by nasze posty dotarły do jak największej liczby mieszkańców
- Jakie są optymalne wymiary grafik na Facebooku w 2024 roku?
- Jak zoptymalizować video pod kątem algorytmów Facebooka?

4. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu treściami na Facebooku
• Analiza korzyści i potencjalnych wyzwań związanych z implementacją systemów AI w zarządzaniu treściami na Facebook.
• Przykłady praktycznego zastosowania sztucznej inteligencji w procesie zarządzania fanpage’em urzędu na Facebooku.
• Podpowiemy:
- Jak sztuczna inteligencja może wspomagać proces moderacji treści na fanpage’u urzędu?
- Jakie są zalety i ograniczenia wykorzystania sztucznej inteligencji w moderacji treści na platformie Facebook?

5. Facebook reels i relacje: wykorzystanie formatów w komunikacji.
• Tworzenie dynamicznych i interaktywnych reels oraz relacji, przyciągających uwagę odbiorców - warsztat praktyczny na wybranych narzędziach.
• Wykorzystanie relacji do przekazywania bieżących informacji, relacji z wydarzeń oraz szybkich aktualizacji.
• Stosowanie reels i relacji do interakcji z mieszkańcami oraz promowania lokalnych inicjatyw.
• Podpowiemy:
- Jakie są najlepsze praktyki tworzenia reels i relacji w kontekście administracji publicznej?
- Jakie techniki stosować, aby reels i relacje były atrakcyjne i angażujące?
- Jakie są skuteczne metody interakcji z mieszkańcami poprzez te formaty?

6. Podsumowanie. Dobre praktyki. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Adresatami szkolenia są pracownicy administracji publicznej, odpowiedzialni za prowadzenie profili w mediach społecznościowych, pracownicy wydziałów promocji jst, jednostek podległych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 29 czerwca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 22 lipca 2024 r.