Jak tworzyć atrakcyjne treści oraz grafikę aby efektywnie promować instytucję online? Facebook, Instagram i inne platformy social media oraz strony www

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie promowanie samorządowych i firmowych stron internetowych poprzez portal Facebook.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu podczas którego uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji i działań online. Wskażemy na to w jaki sposób tworzyć atrakcyjne treści oraz grafikę. Pokażemy również inne ważne i potrzebne działania online. Wśród omawianych zagadnień zwrócimy uwagę również na aktualne trendy promocji w mediach społecznościowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Zapoznanie się z możliwościami działań online i umiejętnego połączenia kilku różnych narzędzi do osiągnięcia wyznaczonych celów. Uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji i działań online ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka i Instagrama. Pokażemy również inne ważne i potrzebne działania online. Uczestnicy dowiedzą się jak:
• Tworzyć przyciągające oko grafiki – ćwiczenia z Canva.com
• Tworzyć atrakcyjny i angażujący kontent na FB i IG oraz innych platformach SM.
• Wykorzystać możliwości każdej wybranej platformy społecznościowej.
• Umiejętnie planować i wykorzystać inne możliwości działań online.
• Pisać teksty do Internetu, żeby wpływać na pozycjonowanie strony.
• Ułatwić sobie działania za pomocą konkretnych aplikacji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd bogactwa możliwości i omówienia działań online oraz obowiązujących trendów.
2. Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować?
3. Facebook i Instagram – jak się w nich poruszać dzisiaj?
Wspólnie:
• Przejrzymy ważne funkcjonalności fanpage Facebooka - najprawdopodobniej już po zmianach – omówimy nowości/efekty tych zmian (zarządzanie, nazwa użytkownika, CTA, informacje) i Instagrama (bio, link, #, nazwa).
• Omówimy zasady jakimi rządzi się Facebook aktualnie i poznamy najnowsze trendy 2021.
• Omówimy rodzaje postów na FB i ich różne formaty oraz obejrzymy i omówimy inspiracje postów ze zdjęciem/zdjęciami oraz video na Instagramie.
• Omówimy cechy jakimi powinien się odznaczać angażujący post oraz jak pisać atrakcyjne treści prostym i zrozumiałym językiem oraz dlaczego nie wolno zapominać o Relacjach na FB czy o Insta Story na Instagramie.
• Dowiemy się jak tworzyć atrakcyjne grafiki zgodnie z trendami, w oparciu o program Canva.com. Odpowiemy sobie na pytania oraz popracujemy tworząc grafiki:
a. Co to znaczy i jak tworzyć spójną grafikę we wszystkich platformach online?
b. Jak sprawdzić kolor, który podoba nam się i chcemy użyć we własnej grafice?
c. Jak dobrać czcionkę (font) do grafik?
d. Gdzie szukać darmowych zdjęć?
e. Jak przygotować grafikę do posta (różne formaty – pion, poziom)?
f. Jak przygotować zdjęcie w tle na FB, do wydarzenia, do grupy?
g. Czym jest grafika do cyklu i jak ją zbudować?
h. Jak stworzyć grafikę do relacji lub Insta Stories?
i. Jak tworzyć grafiki z animacjami, naklejkami?
j. Dlaczego warto tworzyć infografiki?
• Czym są i do czego służą Messenger Rooms na FB a także…
• Omówimy zalety live i video jako formatów atrakcyjnych dla odbiorców na FB i nie tylko.
• Zachęcę do wykorzystywania wydarzenia nie tylko do eventów stacjonarnych na FB.
• Przekażemy zalety płynące z działań na grupach oraz ich tworzenia na FB.
• Odpowiemy na pytanie dlaczego warto zaglądać do statystyk fanpage na FB i IG.
• Omówimy znaczenie hashtagów na Instagramie, jak je tworzyć, ile powinno ich być, jak ich wyszukiwać.
• Opowiemy o potencjale IGTV.
• Nauczymy się korzystać z Creator Studio.
• Przeprowadzimy wprowadzenie do reklamy płatnej w Managerze Reklam i omówię cele reklamowe oraz najważniejsze elementy reklamy, która przyciągnie odbiorców na FB i Instagramie.
4. Przegląd innych platform Social Media - Twitter, You Tube – omówienie ich specyfiki, potencjałów, zalet, możliwych i zalecanych działań oraz najnowszych trendów na 2021 rok.
5. Jak tworzyć teksty do Internetu – budowa tekstu, język, znaczenie nagłówków, tematyka.
6. Zestawienie użytecznych aplikacji ułatwiających działania online.
7. Podsumowanie, wnioski i czas na pytania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych, przedstawiciele samorządów lokalnych i organizacji samorządowych, reprezentanci organizacji turystycznych, pracownicy organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele lokalnego biznesu: producenci, dystrybutorzy, właściciele firm.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe, prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Facebooka oraz narzędzi do promocji online. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 510 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 3 czerwca 2021 r.