• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Aspekty organizacyjno-prawne instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem bibliotek i muzeów

online
Miejsce
Internet
Termin
23 października 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 4 października 2024 r. cena wynosi 409 zł netto/os.

Zapraszamy Państwa na dedykowane pracownikom instytucji kultury szkolenie, którego przedmiotem będą najistotniejsze zagadnienia prawne i organizacyjne ich dotyczące.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponowane szkolenie pozwoli uczestnikom usystematyzować wiedzę na temat organizacji i działalności instytucji kultury, w szczególności w aspektach zarządczych i płacowych. Nasze spotkanie podzielimy na 3 części. W części pierwszej omówimy, jakie  kroki i czynności należy podjąć w celu utworzeniem nowych instytucji kultury lub reorganizacji czy likwidacji już istniejących. Wskażemy obowiązkowe działania przy zmianach organizacyjnych tj. połączeniach, podziałach czy likwidacjach. W drugiej części skupimy się na aspektach reprezentacji i zarządzania instytucją oraz omówimy zakres obowiązków osób pełniących główne funkcje. Ostatnia część będzie dotyczyła regulacji prawnych związanych z działalnością podstawową i dodatkową instytucji kultury. Poruszane zagadnienia będą poparte przykładami z aktualnego orzecznictwa sądowego.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Prezentacja wybranych, kluczowych aspektów, dotyczących organizacji i działalności instytucji kultury.
  • Pozyskanie wiedzy niezbędnej do poprawnego opracowania statutów oraz niezbędnych regulaminów w instytucjach kultury.
  • Poznanie orzecznictwa w przedmiotowym zakresie.
  • Możliwość konsultacji problematycznych kwestii i uzyskania odpowiedzi na zadane pytania prowadzącemu.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Tworzenie i zmiany organizacyjne, dotyczące instytucji kultury:
  1. aspekty rejestrowe – rejestr instytucji kultury:
    - znaczenie wpisu do rejestru, odpisy z rejestru,
    - rejestr, księgi rejestrowe, akta rejestrowe,
  2. statut instytucji kultury:
    - nadawanie statutu,
    - zmiany statutu, treść statutu,
    - szczególne zasady, dotyczące statutów bibliotek i muzeów,
  3. połączenia, podziały, likwidacje instytucji:
    - aspekt czasowy – zamiar (jego ogłoszenie),
    - aspekt rejestrowy,
    - opinie, zgody,
    - szczególne zasady, dotyczące bibliotek i muzeów,
  4. regulacja dotycząca wspólnej obsługi instytucji,
  1. Aspekty reprezentacji i zarządzania instytucją:
  1. reprezentacja instytucji w obrocie prawnym – pełnomocnictwa,
  2. regulamin organizacyjny:
    - tryb nadawania regulaminu,
    - treść regulaminu,
  3. aspekty pracownicze:
    - szczególny status dyrektora,
    - pracownicy zarządzający, funkcje kierownicze,
    - stanowiska pracy,
    - zakresy obowiązków,
    - aspekty płacowe (szczególne zasady wynagradzania pracowników instytucji kultury, przepisy „kominowe”),
  1. Aspekty prawne działalności instytucji kultury:
  1. działalność podstawowa i działalność dodatkowa,
  2. szczególna regulacja działalności bibliotek,
  3. szczególna regulacja działalności muzeów,
  4. działalność instytucji a działalność gospodarcza,
  5. odniesienia statutowe działalności instytucji,
  1. Przegląd wybranych orzeczeń sądowych.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji kultury (dyrektorzy, główni księgowi, pracownicy kadr), pracownicy urzędów gmin i starostw (wydziałów zajmujących się kulturą), nadzorujący funkcjonowanie jednostek kultury na swoim terenie.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny w Biurze Obsługi Prawnej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Arbiter Sądu Polubownego do Spraw Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Autor licznych publikacji prasowych i książkowych na tematy związane z prawem kultury, własności intelektualnej, cywilnym, gospodarczym i podatkowym. Wykładowca (trener) z zakresu m. in. prawa autorskiego i praw pokrewnych, w szczególności z zakresu działalności projektowej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Silny
Koordynator ds. Szkoleń i Forów
tel. 725 302 313
elsilny@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 zł netto/os. Przy zgłoszeniu do 4 października 2024 r. cena wynosi 409 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 18 października 2024 r.