• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prawo zamówień publicznych w instytucjach kultury. Ograniczenia, szanse i zagrożenia związane ze stosowaniem ustawy o zamówieniach publicznych

Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 29 grudnia br. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie dotyczące zamówień publicznych w instytucjach kultury będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds. zamówień publicznych w IK.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie przeznaczone zwłaszcza dla pracowników instytucji związanych z działalnością kulturalną. Podczas spotkania omówione zostaną najważniejsze zagadnienia i problemy występujące w tej branży i sposoby ich rozwiązywania. Uczestnicy dowiedzą się m.in. o: zamówieniach wyłączonych ze stosowania ustawy do 130 000 zł, jak i zamówieniach udzielnych na podstawie art. 11 ust.5 pkt 2. Szczególny nacisk zostanie położony na stosowanie uregulowań prawnych w instytucjach kultury, których specyfika wymaga ich analizy pod kątem wyłączeń oraz stosowania ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Proponowane webinarium to również możliwość spotkania z ekspertem – praktykiem, który w ramach obowiązków służbowych zajmuje się zamówieniami publicznych w jednym z największych instytucji kultury w Polsce.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Biorąc udział w szkoleniu jako uczestnik:

  • zdobędziesz umiejętność identyfikacji swojej jednostki jako zamawiającego oraz internalizację związanych z nią obowiązków w kontekście realizacji zamówień publicznych;
  • nabędziesz wiedzę na temat ograniczeń, szans i zagrożeń związanych z zastosowaniem ustawy Prawo Zamówień Publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji kultury;
  • uzyskasz pełne zrozumienie specyfiki zamówień publicznych w kontekście instytucji kultury, uwzględniając również stosowanie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Dodatkowo, zweryfikujesz i uzupełnisz posiadaną wiedzę w praktyce;
  • zdobędziesz niezbędną wiedzę i umiejętności do efektywnej realizacji zamówień publicznych w instytucjach kultury, uwzględniając stosowanie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
  • uzyskasz możliwość porównania własnych doświadczeń z przedstawionymi podczas szkolenia sposobami rozwiązywania problemów występujących w obszarze kultury, co przyczyni się do efektywniejszej pracy i podejmowania właściwych decyzji;
  • rozwiniesz umiejętności identyfikacji i rozwiązywania problemów, z jakimi najczęściej stykają się realizując zamówienia publiczne w obszarze działalności kulturalnej pracownicy, co przyczyni się do poprawy efektywności działań w tym obszarze.
zwiń
rozwiń
Program

1. Instytucja kultury jako zamawiający. Ograniczenia, szanse i zagrożenia związane ze stosowaniem ustawy – Prawo zamówień publicznych. Czy ustawa faktycznie ogranicza?
2. Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury:
a. Czy wszystko można zaplanować?
b. Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania
c. Specyfika szacowania wartości zamówienia na dostawy
d. Szacowanie wartości zamówienia na usługi
e. Zamówienia nieplanowane
f. Zamówienia do 130 000 zł i newralgiczne problemy w procedurze podprogowej.
3. Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury:
a. Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
b. Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
4. Zamówienie z wolnej ręki. Omówienie wybranych przesłanek stosowania wolnej ręki mogących mieć zastosowanie w instytucjach kultury:
a. Przebieg postępowania krok po kroku;
b. Wymagane dokumenty i sposób ich przekazania;
5. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia:
a. Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania.
b. Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy.
c. Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektroniczny.
6. Barter w zamówieniach publicznych:
a. Rozliczenia barterowe w instytucjach kultury nie przeszły do lamusa.
b. Czym jest barter i czy na pewno mamy do czynienia z zamówieniem publicznym.
7. Dyskusja – zachęcamy Uczestników do zadawania pytań na bieżąco.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby odpowiedzialne za kontrolę wydatkowania środków, dyrektorów, pracowników księgowości, pracowników działów zamówień publicznych i osoby merytoryczne, prowadzące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w instytucjach kultury oraz wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat udzielania zamówień publicznych w obszarze działań jednostek kultury.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik samorządowy od 1995 roku, wieloletni praktyk pracujący w różnych instytucjach kultury i urzędach, realizowała duże projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju, jak i w projektach współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013, 2014-2020, oraz projektach w ramach Programu Rozwój infrastruktury. Na stałe związana z jedną z największych instytucji kultury w woj. śląskim.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 29 grudnia br. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 12 stycznia 2024 r.