1. Diagnoza aktualnego wizerunku urzędu. Metody i narzędzia badawcze: tradycyjne i on-linowe.
• Audyt wizerunku urzędu i badanie opinii mieszkańców.
• Badania ilościowe i jakościowe. Metody badawcze, konstrukcja scenariusza, dobór próby. Kogo, o co i w jaki sposób zapytać?
• Konsultacje społeczne – znane działanie, nowe narzędzie. Dialog w sieci.
• Inne możliwości i instrumenty badania jakości pracy urzędu. Praktyczne przykłady i rekomendacje.
2. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, czyli jak dbać o pozytywny wizerunek urzędu.
• Urzędnik on-line i off-line. Rola urzędnika w procesie kształtowania wizerunku urzędu.
• Tajemniczy klient, czyli audytor w urzędzie.
• Standaryzacja procesów obsługi klienta metodą na podnoszenie jakości usług świadczonych przez urząd.
3. Promocja wewnętrzna i zewnętrzna.
• Różnorodność adresatów działań promocyjnych urzędu i jej wpływ na sposób komunikacji on-line i off-line: mieszkańcy, turyści, studenci, inwestorzy, władze.
• Cudzie chwalicie, swego nie znacie. Skuteczna promocja wewnętrzna i zewnętrzna.
• Ambasador marki miejsca.
4. Promocja miejsca i kształtowanie wizerunku urzędu w przestrzeni on-line.
• Urzędowa strona www.
• Komunikacja marki terytorialnej w mediach społecznościowych. Konkursy w social mediach, zalety i pułapki.
• Influencerzy w promocji marki terytorialnej. Nowa komunikacyjna rzeczywistość
• Marka terytorialna na Twitterze.
• Marketing wirusowy w promocji marki miejsca.
• Analiza i pomiar obecności marki w przestrzeni on-line: impact, wskaźnik AVE. Przykłady badań i analiz.
5. Znane media, nowe możliwości w promocji marki terytorialnej i urzędu
• Promocja miejsca a trendy społeczne. Wrażliwość urzędu na czynniki i sygnały płynące z otoczenia.
• Wirtualne jest realne. Podwójna siła tradycyjnych narzędzi promocyjnych, przykłady.
Kultura, sport, NGO, promocja