• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak tworzyć atrakcyjną oprawę graficzną tekstów do social mediów, która będzie skutecznie przyciągała uwagę odbiorców?

online
Miejsce
Internet
Termin
23 sierpnia 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 9 sierpnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie promowanie instytucji publicznych poprzez media społecznościowe w tym portal Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, czy Linkedin, a także przez strony www.

Ważne informacje o szkoleniu

• Dobrze opracowana lub dobrana grafika w social mediach, począwszy od Facebooka, Instagrama, a kończąc na stronie www buduje wizerunek każdej instytucji. Coraz częściej w mediach społecznościowych stajemy się społeczeństwem obrazkowym jest to ważny element komunikacji i interakcji z naszymi odbiorcami. To właśnie ciekawa grafika przyciąga wzrok odbiorców i daje szansę treści, że zostanie skonsumowana tak jak to zakładamy tworząc ją.
• Podczas proponowanego szkolenia omówimy zasady tworzenia grafiki wykorzystywanej do tworzenia informacji i postów przekazywanych w social mediach i jej kluczowe elementy. W praktyczny sposób przeanalizujemy te zagadnienia wykorzystując przykładowe projekty opracowane podczas warsztatu.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznasz się z różnymi formatami różnych grafik w powiązaniu z ich znaczeniem, ważnością, możliwościami.
• Poznasz kluczowe formaty graficzne wykorzystywane w social mediach.
• Zdobędziesz umiejętności tworzenia przyciągających wzrok grafik w bezpłatnym narzędziu Canva.com.
• Poznasz zasady tworzenia ciekawych, przyciągających uwagę grafiki zgodne z identyfikacją wizualną marki/instytucji w Internecie.
• Nauczysz się tworzenia grafik (grafika statyczna, z animacją, pokaz slajdów, rolka, video) w darmowym programie graficznym online.
• Poznasz narzędzi do obróbki graficznej.
• Dowiesz się jak:
- Tworzyć grafiki statyczne i z animacjami – tzw. mikro-ruchem.
- Tworzyć video – reelsy, czyli rolki ze zdjęć z napisami i przejściami oraz z muzyką.
- Używać zdjęcia z osobami bez tła.
- Budować grafiki do różnych celów – informacyjnej, cyklicznej.
- Używać szablonów, ale dostosowywać je do wymogów spójności komunikacji.
- Usuwać tło ze zdjęcia i używać takiej grafiki.
- Pobrać kolor pantone z innej strony www.
- Tworzyć kody QR i robić wykresy.
- Tworzyć obrazy przygotowane przez AI w Canva.

zwiń
rozwiń
Program

1. Trendy w grafice na rok 2024.
2. Znaczenie grafiki w komunikacji – profesjonalne zasady tworzenia grafik.
3. Canva.com - omówienie funkcjonalności, możliwości narzędzia oraz wskazanie ich poprzez tworzenie grafiki online w trakcie omawiania przed zaproszeniem do ćwiczeń praktycznych.
4. Znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności.
5. Komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
6. Możliwości szybkiego tworzenia wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik.
7. Przyciągających uwagę odbiorców (z szablonów Canva).
8. Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com.
9. Animowanie grafik - napisów i zdjęć – tzw. mikro ruchy w grafikach.
10. AI w Canva – stwórz obraz jaki chcesz!
11. Użycie koloru ze strony www w grafice – aplikacja.
12. Darmowe zdjęcia i video do użycia w grafikach (licencja CC0).
13. Darmowa muzyka – kolekcja nagrań od Facebooka – gdzie ją znaleźć.
14. Przyciągająca uwagę ciekawą grafika do posta (formaty, składowe) – czyli jaka.
15. Różne formaty (post, relacja, rolka, grafika do wydarzenia, do grupy) w spójnych grafikach (wydarzenia, rekrutacja, nabór itd.)
16. Cykle tematyczne – co to takiego i jak robić do nich grafiki do postów lub relacji.
17. Ruchome fonty i elementy w video – animacje i ruch w pokazie slajdów, rolkach, filmach ze zdjęć w połączeniu z video.
18. Montaż prostych rolek ze zdjęć z przejściami, animacją i muzyką.
19. Infografiki - jak i dlaczego warto je tworzyć, (nie tylko w Canva.com).
20. Wykresy oraz kody QR, prezentacje, plakaty, ulotki i inne formaty graficzne również do druku,
21. Usunięcie tła ze zdjęcia i wykorzystanie go.
22. Dodatkowe narzędzia, pytania, dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy, który na co dzień potrzebują tworzyć grafikę do promocji działań swojej instytucji – w tym m. in. urzędy miast, gmin, starostwa powiatowe, jednostki organizacyjne samorządów - urzędy pracy, ośrodki kultury i inne instytucje.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 2016 roku prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu oraz użycia AI w tworzeniu contentu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Ma na swoim koncie ponad 100 szkoleń. Przeprowadziła również szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Narodowego Centrum Kultury, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Lotniczej Akademii Wojskowej, Wojskowej Akademii Technicznej, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 9 sierpnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 19 sierpnia 2024 r.