Moduł III – Podsumowanie, czyli jak założyć i prowadzić c-KOB?
1. Przepisy przejściowe, czyli do kiedy prowadzimy książkę na dotychczasowych zasadach, a od kiedy możemy przejść na c-KOB.
2. Wymagane dokumenty do założenia c-KOB.
3. Jak założyć konto w systemie c-KOB?
4. Wypełnianie poszczególnych nowych tablic z ich nową zawartością:
- strona tytułowa,
- informacje o obiekcie budowlanym,
- dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
- przeprowadzone kontrole, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
- ekspertyzy i opinie techniczne,
- przeglądy techniczne, konserwacja oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych,
- roboty budowlane związane z obiektem budowlanym wykonywane po oddaniu do użytkowania,
- katastrofy budowlane dotyczące obiektu budowlanego,
- decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczące obiektu budowlanego.
5. Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w c-KOB.
Moduł IV – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
1. Roczne.
2. Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych).
3. Pięcioletnie.
4. Bezpiecznego użytkowania.
5. Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych.
6. Kontrole systemów ogrzewania i klimatyzacji, w tym nowe obowiązki dotyczące tych systemów.
7. Uprawnienia do wykonywania kontroli.
Moduł V – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli.
1. Zawartość i struktura protokołu?
2. Co to są zalecenia?
3. Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie?
Moduł VI – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
1. Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
2. Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
3. Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
4. Obowiązek podania imion i nazwisk osób wykonujących przeglądy sprzętu p.poż.
Moduł VII – Prowadzenie KOB na dotychczasowych zasadach.
1. Wpisy informacyjne dotyczące obiektu budowlanego i jego dokumentacji.
2. Jakie informacje są wpisywane do tablic Nr 4 i 5 dotyczących protokołów z okresowej kontroli?
3. Gdzie wpisywać kontrole, na które nie ma miejsca w dotychczasowej KOB?
4. Jak i gdzie wpisywać dokumentację techniczną związana z remontami i robotami budowlanymi?
5. Co wpisujemy do tablicy Nr 8 dotyczącej odbioru robót remontowych?
6. Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w KOB.
7. Dokumentacja związana z awariami i katastrofami budowlanymi.
8. Dokumentowanie zmian sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
Nieruchomości, zagospodarowanie przestrzenne, budownictwo