• Każdy z uczestników uzyska lub poszerzy wiedzę w zakresie:
- Przepisów ustawy Prawo budowlane dotyczących utrzymania obiektów budowlanych, w których znajdują się także odwołania do innych aktów prawnych, w tym np. związanych z ochroną przeciwpożarową lub usuwaniem azbestu.
- Harmonogramu i zakresu rzeczowego obowiązkowych kontroli okresowych oraz ich właściwego dokumentowania.
- Wymogów formalnych przy wyborze zarządcy nieruchomości lub zatrudnianych doraźnie osób do przeprowadzenia kontroli okresowej budynku (czy na etapie ofertowania można żądać od nich okazania wymaganych dokumentów formalnych?).
- Zasad prowadzenie książki obiektu budowlanego, zarówno w dopuszczalnej jeszcze wersji papierowej, jak i wersji elektronicznej.
- Odpowiedzialności karnej i innych możliwych konsekwencji wynikających z ewentualnych naruszeń przepisów.
• Podczas szkolenia rozstrzygniemy m.in. kwestie:
- Czy dla harmonogramu kontroli okresowych decydujący jest rok kalendarzowy czy też okres, jaki upłynął od poprzedniej kontroli i w jakim okresie roku należy je przeprowadzać?
- Czy z kontroli okresowej powinien powstać jeden zbiorczy protokół, czy też można je etapować?
- Jak rozumieć parametry wielkościowe obiektów, powyżej których obowiązują kontrole półroczne, jak traktować obiekty złożone z funkcjonalnie wydzielonych części o różnym przeznaczeniu?
- Do kiedy będzie można dalej kontynuować prowadzenie książki obiektu w formie papierowej?
- Jak założyć cyfrową książkę c-KOB i czy warto to zrobić już teraz?
• Uczestnicy poznają odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć, w ramach sesji Q&A (pytania i odpowiedzi), przykładowe zagadnienia jak niżej:
- W gospodarstwie rolnym, na skutek zwarcia w instalacji elektrycznej spaliła się stodoła. Firma ubezpieczeniowa odmówiła wypłaty odszkodowania, motywując to brakiem protokołu. Czy miała do tego podstawę?
- W zakładzie stoi wysoki wolnostojący komin, kotwiony za pomocą stalowych lin i kotew gruntowych. Komu należałoby zlecić przeprowadzenie jego okresowej kontroli?
- Czy w roku w którym przeprowadziliśmy kontrolę „5-letnią” powinniśmy przeprowadzić także kontrolę roczną?
- Budynek szkolny składa się z 3 wyraźnie różniących się części, budynku głównego o powierzchni ok. 1500 m2, łącznika 100 m2 i sali gimnastycznej ok. 650 m2. Czy w związku z tym obowiązują nas kontrole „półroczne”?