Dyrektywa o sygnalistach. Jak prawidłowo ją wdrożyć w podmiotach publicznych. Obowiązki, procedury, wewnętrzne kanały zgłoszeń a termin wdrożenia do 17 grudnia 2021r.

szkolenie w formule on-line
.png)
Forum
Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem są sygnaliści i ich rola w administracji publicznej.
1. Kim jest sygnalista? Definicja na podstawie:
- Rezolucji Parlamentu Europejskiego z dnia 24 października 2017 r. w sprawie uzasadnionych środków ochrony sygnalistów działających w interesie publicznym podczas ujawniania poufnych informacji posiadanych przez przedsiębiorstwa i organy publiczne.
- Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
2. Jak wdrożyć dyrektywę w podmiotach publicznych:
- Podmioty zobowiązane na gruncie dyrektywy.
- Co ze zwolnieniem z obowiązku gmin liczących mniej niż 10 000 mieszkańców lub zatrudniających mniej niż 50 pracowników lub innych podmiotów, zatrudniających mniej niż 50 pracowników?
- Definicje na gruncie dyrektywy. Czym są naruszenia? Jakie naruszenia może zgłaszać sygnalista?
3. Jakie przepisy obowiązują aktualnie w Polsce a dotyczą sygnalistów?
4. Co z wdrożeniem dyrektywy, co z projektem polskiej ustawy?
5. Whistleblowing a system zgłaszania nieprawidłowości w podmiotach publicznych.
6. Jak przygotować się do wdrożenia systemu zgłaszania nieprawidłowości?
7. Zgłoszenie nieprawidłowości i naruszeń. Zawiadomienie i jego elementy. Dane osobowe sygnalisty. A co z anonimami?
8. Kto może być sygnalistą? Przykłady.
9. Proces a procedura (niezbędne elementy procedury ) - omówienie koniecznych elementów procedury i ich etapów.
10. Kanały zgłoszeń wewnętrznych:
- Jak wybrać wewnętrzny kanał zgłoszeń?
- Kanały archaiczne a nowe technologie.
- Jak wdrożyć wewnętrzne kanały zgłoszeń?
- Jak powinien działać odpowiedni wewnętrzny kanał zgłoszeń?
11. Jak zapewnić poufność, ochronę tożsamości sygnalisty:
- Ochrona danych osobowych a procedura zgłaszania nieprawidłowości.
- Ochrona danych osobowych sygnalisty, innych osób uczestniczących w postępowaniach wyjaśniających oraz osób oskarżonych o naruszenia.
- Zadania IOD na gruncie zgłoszeń sygnalisty.
12. Wyznaczenie osoby, działu, compliance officer, radcy prawnego, koordynatora ds. zgodności czy zewnętrznego podmiotu itp.:
- Kto będzie odbierał zgłoszenia i prowadził postępowanie u nas w organizacji?
- Rola tych osób w postępowaniu.
Ochrona danych osobowych, RODO