• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych podczas sesji rady. Odpowiedzialność prawna i zagadnienia praktyczne

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Inspektorów Ochrony Danych. Zajęcia w formule online.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do udziału współtworzenia Forum Inspektorów Ochrony Danych Osobowych i udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Omówienie zagadnień praktycznych m.in.:
2. Co będzie podstawą przetwarzania danych osobowych w związku z transmitowaniem i utrwalaniem sesji rady miasta?
3. Czy dane osób, które zgłosiły uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego mogą być przekazywane radnym wraz z projektem uchwały i porządkiem sesji a następnie wojewodzie?
4. Czy gmina powinna zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych z firmą świadczącą usługę w zakresie przechowywania na swoich serwerach nagrań z obrad rady miasta?
5. Czy gmina, realizując obowiązek udostępniania nagrań z obrad rady miasta, powinna przed publikacją anonimizować wizerunki osób widocznych na nagraniach?
6. Czy należy uzyskać zgody na przetwarzanie danych osobowych od osób, które uczestniczą w obradach rady miasta?
7. Czy należy zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych z biurem rady miasta na obsługę techniczną komisji i sesji przez centrum usług wspólnych w związku z umieszczaniem streamingu w serwisie Youtubie?
8. Czy od osób, które urząd gminy zaprasza na uroczystą sesję rady miejskiej można żądać podania adresu zamieszkania, numeru telefonu oraz oświadczenia o stanie zdrowia?
9. I wiele innych praktycznych aspektów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Czynny Inspektor Ochrony Danych realizujący usługi outsourcingowe w wielu podmiotach. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (5166 godzin dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 6 687 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, BIP oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 19 sierpnia 2021 r.
Spotkanie realizowane będzie w formule online. Wirtualna sesja konsultacyjno-szkoleniowa prowadzona i realizowana na żywo za pomocą platformy Zoom, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami
Cena udziału: 299 PLN dla osoby nie zrzeszonej w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 180 PLN
Cena obejmuje: Udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.