• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

„Babciowe 2024”. Istotne zmiany w żłobkach, w klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów wprowadzane ustawą z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”

Miejsce
Internet
Termin
05 lipca 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
435 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 21 czerwca 2024 r. cena: 399 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będą żłobki i kluby dziecięce - zadania osób nimi kierujących oraz organów prowadzących takie placówki w kontekście ostatnich zmian przepisów.

Ważne informacje o szkoleniu
  • Zapoznanie ze zmianami wynikającymi z ustawy z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”, z konsekwencjami jej wprowadzenia, obowiązkami i zadaniami wynikającymi z w/w przepisów.
  • Przygotowanie kadry do wprowadzenia zmian poprzez przybliżenie problemów, jakie mogą się pojawić w realizacji zadania - zarówno po stronie żłobków, ich właścicieli, jak i JST.
  • Zapoznanie się i zrozumienie nowych przepisów i tym samym podniesienie poziomu kompetencji w omawianych podczas zajęć obszarach.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
zwiń
rozwiń
Program

1.  Wprowadzenie - uwarunkowania prawne, podstawowe definicje.
2.  Ustawa z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”.
3.  Rodzaje świadczeń „aktywny rodzic”.
4. Świadczenie „aktywni rodzice w pracy”:
a) warunki do otrzymania świadczenia,
b) tryb i wysokość przyznania świadczenia,
c) sytuacje w których w/w świadczenie nie przysługuje.
5.  Świadczenie „aktywnie w żłobku”:
a) warunki do otrzymania świadczenia,
b) tryb i wysokość przyznania świadczenia,
c) sytuacje w których w/w świadczenie nie przysługuje.

zwiń
rozwiń
Adresaci
  • przedstawiciele organów prowadzących samorządowych i prywatnych,
  • właściciele, dyrektorzy żłobków i klubów dziecięcych,
  • dzienni opiekunowie (prowadzeni przez gminy),
  • osoby fizyczne prowadzące żłobki i kluby dziecięce,
  • przedstawiciele instytucji i organizacji pozarządowych, w tym stowarzyszeń, podmiotów gospodarczych zainteresowani prowadzeniem placówek opieki nad dziećmi do lat 3,
  • pracownicy samorządowi odpowiedzialni w gminach za zadania związane z prowadzeniem odpowiednich rejestrów i sprawowanie w imieniu wójta, burmistrza, prezydenta nadzoru nad  realizacją opieki nad dziećmi do lat 3.
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, współpracownik kancelarii adwokackiej, ekspert z zakresu szeroko rozumianego zarządzania edukacją, prawa pracy w oświacie, finansów oświatowych, systemów informatycznych w oświatowej logistyce i sprawozdawczości (SIO, finanse, organizacja), konsolidacji obsługi wspólnej w administracji publicznej. Trener, Ekspert, prowadzi szkolenia w zakresie realizacji opieki nad dziećmi do lat 3, w tym m.in. w projekcie „Program podnoszenia kompetencji w zakresie tworzenia i prowadzenia instytucji opieki nad dziećmi do lat 3 w województwie lubelskim”, realizowanym na zlecenie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Współpracuje z jst, realizujący szkolenia z zakresu ustroju i struktury oświaty w jst, systemu informacji oświatowej oraz prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych. Ekspert i autor materiałów w projekcie Doskonalenie Strategii Zarządzania Oświatą na poziome regionalnym i lokalnym – etap II, absolwent Training Reform Education of Management. Były menadżer ds. klientów kluczowych w jednej z wiodących firm informatycznych, dedykujących systemy informatyczne dla oświaty. Autor wielu opracowań i publikacji, m. in. książki: „Centra Usług Wspólnych w samorządach”. Konsultuje i wdraża modele obsługi wspólnej w jednostkach samorządu lokalnego. Współautor nowelizacji przepisów ustawy Karta Nauczyciela. Konsultant i doradca związku gmin, wykładowca uczelni wyższej. Redaktor opinii prawnych, publikowanych w systemie INFOR. Prowadzi usługi konsultingowe, szkolenia, wdrożenia i audyty, a także działalność ekspercką, w ramach której doradza zarówno organom jst, urzędnikom samorządowym, dyrektorom jednostek oświaty, jak i innym pracownikom tego sektora.
 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Renata Bąk
koordynator ds. szkoleń
tel. 606 894 320
renata.bak@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 czerwca 2024 r. cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 2 lipca 2024 r.