1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym.
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu zamówienia i wartości zamówienia.
• Schemat postępowania na usługę dowozu dzieci do szkoły.
• Dopuszczenie składania ofert częściowych. Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób ująć takie rozwiązanie w dokumentacji postępowania?
• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą pzp i sumowanie zamówień. Kiedy sumować, a w jakich przypadkach NIE? Opinie i interpretacje – także UZP.
• Regulacje wewnętrzne – procedury nie objęte przepisami ustawy pzp („regulaminowe”).
• Ustawa pzp – tryby i możliwość ich zastosowania w przypadku dowozu.
• Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia.
• Przykłady kryteriów oceny ofert w zależności od przedmiotu zamówienia.
• Na co zwrócić uwagę przygotowując i prowadząc postępowanie. Punkty krytyczne.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nie objętego trybami ustawy pzp (poniżej 130 000 zł).
• Regulacja wewnętrzna – na co zwrócić uwagę?
• Opis przedmiotu zamówienia.
• Istotne elementy umowy, w szczególności wskaźniki waloryzacji przy sukcesywnym wzroście cen. Przykładowe rozwiązanie – projekt umowy w zależności od przedmiotu zamówienia.
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert. Przykładowe rozwiązanie.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu - jak można usprawnić postępowanie?
• Dokumentowanie postępowania. Przykładowe rozwiązanie.
4. Zamówienia publiczne o wartości zamówienia równej lub przekraczającej 130 000 zł.
• Wybór trybu postępowania. Czy tylko tryb podstawowy jest dobrym wyborem?
• Postępowanie z możliwością zawarcia umowy na 2- 3 lata z efektywnym wykorzystaniem środków publicznych - można taniej i prościej. Przykładowy schemat postępowania zgodnie z ustawą pzp.
• Przygotowanie SWZ, załączników i ogłoszenia o zamówienia w BZP. Przykładowa dokumentacja.
• Prowadzenie postępowania na przykładzie trybu podstawowego (art. 275 pkt 1). Schemat i sposób postępowania.
• Realizacja umowy – zmiany, aneksy. Przykładowy projekt umowy i mechanizmy pozwalające zmienić ilość, czas realizacji, wynagrodzenie wykonawcy oraz …..
• Raport z realizacji umowy. Przykładowe rozwiązanie.
• Obowiązki w trakcie realizacji umowy – punkty kluczowe.
• Sytuacje niedopuszczalne w realizacji umów w zamówieniach publicznych. Propozycja dalszego postępowania zamawiającego.
• Ogłoszenie o wykonaniu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5. Rejestr umów – zmiana wymagań. Kilka praktycznych podpowiedzi.
6. Kilka uwag praktycznych przygotowanych przez prowadzącego szkolenie.
7. Panel dyskusyjny.
Oświata