• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - Lubelskie Forum Oświaty Samorządowej

Cena promocyjna dotyczy przedstawicieli JST i jednostek podległych zrzeszonych w Lubelskich Forach Samorządowych

Ważne informacje o sesji szkoleniowo-konsultacyjnej

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w Lublinie, zaprasza Państwa do udziału w najbliższej sesji
konsultacyjno-szkoleniowej Forum Oświaty Samorządowej, której tematem będzie "Kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki"

Realizacja i kontrola obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki jest jednym z istotnych zadań jst i jednostek oświatowych. Ostatnie zmiany prawa oświatowego wpływają na sposób realizacji tego zadania, zarówno przez jst, jak i dyrektorów placówek.

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy Pracownikami Oświaty Samorządów Lokalnych. Zachęcamy Państwa do współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach dedykowanych Pracownikom Oświaty Samorządów Lokalnych.

Więcej informacji na stronie: https://frdl.lublin.pl/fora/forum-oswiaty-samorzadowej/dolacz-do-forum-3

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Podczas sesji:
- Wskażemy zadania oraz obowiązki jst dotyczące realizacji obowiązku szkolnego/spełniania obowiązku nauki po zmianach w przepisach prawa oświatowego i administracyjnego.
- Omówimy zadania do wykonania w związku ze zmianą prawa w zakresie spełniania obowiązków edukacyjnych przez uczniów z Ukrainy.
- Zaprezentujemy zadania i rolę rodziców, szkół i gmin w kontekście zróżnicowanych form kształcenia i spełniania/realizacji obowiązku nauki.
- Przedstawimy obowiązki dyrektora szkoły związane z realizacją obowiązku szkolnego poza szkołą, edukacją domową oraz możliwością odroczenia od spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
- Omówimy zadania i formy dokumentowania przez organ wykonawczy jst obowiązku nauki oraz wdrożenie trybu egzekucji administracyjnej w przypadku udokumentowanego niespełniania obowiązku nauki.
- Wskażemy obowiązki związane z przygotowaniem i wykonaniem czynności egzekucji administracyjnej.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Podstawy prawne kontroli spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
2. Usystematyzowanie wiedzy nt. pojęć: obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny, obowiązek nauki. Rola i zadania rodziców.
3. Rola i zadania szkoły/ JST w kontroli spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
4. Miejsce zamieszkania a miejsce zameldowania.
5. Monitorowanie spełniania obowiązku przez dzieci wyjeżdżające za granicę oraz dzieci powracające z zagranicy do Polski.
6. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki dzieci cudzoziemskich.
7. Odroczenie obowiązku szkolnego, decyzja dyrektora szkoły.
8. Spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza przedszkolem/ szkołą.
9. Formy spełniania obowiązku nauki.
10. Dokumentowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki:
 • system Informacji Oświatowej,
 • ewidencja,
 • procedura kontroli.
11. Procedura postępowania w sytuacji stwierdzenia, że obowiązek nie jest realizowany.
12. Postępowanie egzekucyjne w sytuacji niespełniania obowiązku szkolnego/ obowiązku nauki:zadania JST.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy i pracownicy wydziałów edukacji, CUW-ów, ZEAS-sów, pracownicy jJST, odpowiedzialni za zadania związane z kontrolą w oświacie, osoby zainteresowani problematyką szkolenia

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącej sesję

Trenerka z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej, były wizytator Kuratorium Oświaty, dyrektor ZEAS. Współpracuje z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie opracowania i wdrażania programów wspomagania rozwoju oświaty, analizą sprawozdawczości SIO. Organizuje i prowadzi szkolenia i kursy o tematyce wdrażania nowych rozwiązań prawnych w oświacie oraz prawa oświatowego w praktyce, innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań metodycznych, kształcenia uczniów o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Samorządy-członkowskie Lubelskich Forów Samorządowych (dane akt. na dzień 8 października br.):Abramów, Annopol, Bełżyce, Biała Podlaska (miasto), Biłgoraj (miasto i powiat), Borki, Bychawa, Chodel, Chrzanów, Cyców, Czemierniki, Dęblin, Drelów, Garbów, Głusk, Godziszów, Firlej, Frampol, Janów Lubelski (powiat), Jastków, Józefów nad Wisłą, Kamionka, Kock, Końskowola, Krynice, Księżpol, Kurów, Lubartów (powiat), Lublin (miasto), Ludwin, Łuków (powiat), Miączyn, Michów, Międzyrzec Podlaski (gmina), Niedźwiada, Niemce, Opole Lubelskie (powiat), Ostrów Lubelski, Ostrówek, Puchaczów, Puławy (miasto i powiat), Rachanie, Sosnowica, Stanin, Szczebrzeszyn, Siennica Różana, Świdnik (miasto), Telatyn, Tomaszów Lubelski (gmina), Ulhówek, Uścimów, Włodawa (gmina), Wilków, Wojsławice, Wysokie