• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego z uwzględnieniem odmiennej sytuacji nauczycieli kontraktowych i początkujących

Przy zgłoszeniu do 11 października: 299 zł., cena dla Forumowiczów: 250 zł.

Ważne informacje o szkoleniu

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej RO w Lublinie zaprasza na online sesję szkoleniowo-konsultacyjną wszystkich zainteresowanych danym tematem.

Przedmiotem spotkania będzie uaktualnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu awansów zawodowych nauczycieli, z uwzględnieniem dwóch różnych procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Ekspertka podzieli się swoim doświadczeniem zdobytym jako praktyk z dwudziestoletnim stażem pracy na stanowiskach kierowniczych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego związanych z zarządzaniem i administrowaniem oświatą.
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Cele sesji Forum:
• Przedstawienie procedury postępowania egzaminacyjnego, z uwzględnieniem dwóch różnych procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
• Nabycie praktycznych umiejętności składających się na prowadzenie postępowania o nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w obu procedurach.
Uczestnicy zajęć otrzymają materiały, które obejmują przykłady dokumentów powstających w trakcie postępowania o nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Nowa procedura awansu na stopień nauczyciela mianowanego połączona z oceną pracy nauczyciela.
2. Szczegółowa analiza okresu przejściowego – postępowanie egzaminacyjne w dotychczasowej procedurze w przypadku nauczycieli kontraktowych i w nowej procedurze w przypadku nauczycieli początkujących.
3. Równolegle obowiązywanie rozporządzenia MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2020r. poz. 2200) oraz nowego rozporządzenia MEIN z dnia 6 września 2022r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. poz. 1914) – analiza poniższych zagadnień pod kątem awansu nauczycieli kontraktowych (według przepisów dotychczasowych) i nauczycieli początkujących (według nowej procedury)
4. Wniosek nauczyciela o podjęcia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego:

  •  terminy złożenia wniosku,
  • ·dokumenty dołączone do wniosku (w tym zawartość dotychczasowego oraz nowego zaświadczenia wydawanego przez dyrektora szkoły).

5. Dotychczasowe oraz nowe wymagania na stopień nauczyciela mianowanego.
6. Analiza formalna wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego.
7. Powołanie komisji egzaminacyjnej w składzie określonym przepisami ustawy Karta Nauczyciela (przykład dokumentu).
8. Zadania i tryb pracy komisji egzaminacyjnej odpowiednio dla nauczyciela początkującego i kontraktowego:

  • zapoznanie komisji odpowiednio z opinią o przeprowadzonych zajęciach oraz z oceną pracy nauczyciela początkującego lub z oceną dorobku zawodowego nauczyciela i sprawozdaniem z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego,
  • przeprowadzenie egzaminu – szczegółowe omówienie,
  • podjęcie rozstrzygnięć w postaci stwierdzenia zdania lub niezdania egzaminu.

9. Zakres wymagań dotyczących wiedzy i umiejętności niezbędnych do efektywnego realizowania obowiązków nauczyciela, których spełnianie jest sprawdzane przez komisję egzaminacyjną podczas egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego (w obu procedurach).
10. Protokół z przebiegu prac komisji egzaminacyjnej (przykład dokumentu).
11. Nadanie, odmowa nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, w drodze decyzji administracyjnej – z uwzględnieniem orzecznictwa sądowego.
12. Nadzór nad czynnościami podejmowanymi w postępowaniu o nadanie stopnia awansu nauczyciela mianowanego.
13. Przetwarzanie danych osobowych nauczyciela w postępowaniu egzaminacyjnym.
14. Wprowadzenie, z pozycji gminy (powiatu), danych dotyczących awansu zawodowego nauczyciela do Systemu Informacji Oświatowej.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze, dyrektorzy, kierownicy, pracownicy wydziałów i referatów oświaty oraz jednostek podległych (CUWy, ZEASy itd.)
 

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalistka z zakresu funkcjonowania systemu oświaty oraz przepisów regulujących status nauczycieli i pracowników samorządowych; praktyk z dwudziestoletnim stażem pracy na stanowiskach kierowniczych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego związanych z zarządzaniem i administrowaniem oświatą; autorka aktów normatywnych w randze uchwał rady gminy, zarządzeń organu wykonawczego gminy, decyzji administracyjnych; autorka szkoleń z branży oświatowej stale współpracująca z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej.

zwiń
rozwiń