1. Warunki techniczne i organizacyjne przekazywania danych do Systemu Informacji Oświatowej.
2. Procedura nadania upoważnia do dostępu do SIO2 nowym dyrektorom i pracownikom szkół oraz jego przedłużania.
3. Formularz kontaktowy, strefa dla zalogowanych – procedury komunikacji z Centrum Informatycznym Edukacji.
4. Szczegółowa analiza zakresu danych wprowadzanych przez szkoły, przedszkola, placówki oświatowe - wypełnianie poszczególnych modułów:
• Uczeń.
• Nauczyciel.
• Podmiot.
• Dane zbiorcze.
5. Rola, zadania i odpowiedzialność dyrektorów szkół i placówek wprowadzających dane do Systemu Informacji Oświatowej.
6. Konsekwencje zaniechania wprowadzania lub wprowadzania do SIO2 danych niezgodnych z prawdą – kontrolny obowiązek jednostki samorządu terytorialnego.
7. Mechanizmy weryfikacji danych wprowadzanych do SIO2:
• Współpraca bazy danych SIO2 z rejestrami REGON oraz PESEL.
• Procedura postępowania w przypadku niezgodności danych identyfikacyjnych ucznia (nauczyciela), wprowadzonych przez szkołę, z danymi identyfikacyjnymi zawartymi w rejestrze PESEL – współpraca szkoły z kierownikiem urzędu stanu cywilnego.
• Odrębna procedura weryfikacji danych dotyczących orzeczeń o kształceniu specjalnym, orzeczeń o zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych oraz opinii o wczesnym wspomaganiu.
• Weryfikacja stopnia awansu zawodowego nauczyciela wprowadzanego do SIO2 przez szkołę z informacją przekazaną przez organ nadający stopień awansu zawodowego.
8. Terminy przekazywania danych do bazy danych SIO2.
9. Procedura uzgadniania danych do naliczania subwencji oświatowej na następny rok budżetowy, według stanu na 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
10. Obowiązki administratora danych osobowych wynikające z przetwarzania danych osobowych w SIO2, w świetle RODO.
Oświata