Ustawą z 5 sierpnia na gminy zostało nałożone nowe zadanie - wypłata dodatków węglowych. Niejasność i nieprecyzyjność przepisów, a także duża liczba spływających wniosków sprawiła, że jego realizacja była niezwykle skomplikowana i stanowiła ogromne wyzwanie dla kadry zarządzającej i pracowników gmin i ops-ów. W krótkim czasie przygotowana została nowelizacja ustawy. W związku z tym proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego ekspert omówi sposób rozpatrywania już złożonych wniosków, a także przyznawania świadczenia i prowadzenia postępowania związanego z wypłatą dodatków węglowych po zmianie przepisów. Podczas zajęć prowadząca, ceniony ekspert – praktyk z zakresu procedury administracyjnej, członek SKO, orzekający w sprawach z zakresu zabezpieczenia społecznego, prawa rodzinnego i świadczeń, wskaże krąg osób uprawnionych do otrzymania świadczenia, krok po kroku przeanalizuje postępowanie wnioskowe, począwszy od złożenia wniosku, poprzez weryfikację, aż do wydania decyzji i wypłaty dodatku. Wskaże jak postępować z nowo złożonymi wnioskami, a jak z tymi złożonymi przed datą nowelizacji. Podczas spotkania będzie przewidziana także sesja pytań- odpowiedzi.
Pomoc społeczna, zdrowie