• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Praktyczne aspekty funkcjonowania komisji rozwiązywania problemów alkoholowych w świetle obowiązującego prawa w 2025 r.

Przy zgłoszeniu do 1 kwietnia 2025 r. cena wynosi 410 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie zapoznanie uczestników z aktualnymi przepisami dotyczącymi funkcjonowania gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych (GKRPA) oraz omówienie praktycznych aspektów ich działania. Szkolenie uwzględnia najnowsze zmiany legislacyjne, procedury postępowania oraz sposoby skutecznego podejmowania działań w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania problemom alkoholowym.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w spotkaniu, podczas którego omówimy krok po kroku działanie Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, z uwzględnieniem aspektów, które podlegają kontroli NIK oraz RIO. Przeanalizujemy wydatki pod kątem rozdziału budżetu na alkoholowy i „małpkowy”, według zaleceń RIO. Odwołamy się do rekomendacji krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom w zakresie tego podziału, a także w kontekście celowości wydatkowania oraz form wydatkowania. Spotkanie prowadzi praktyk, który oprócz wiedzy merytorycznej i teorii, dzieli się swoim doświadczeniem z działania w kilku komisjach, jako członek lub przewodniczący.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie najważniejszych kwestii dotyczących zasad działania GKRPA, zakresu działania komisji, organizacji jej prac, ochrony danych osobowych.
  • Uczestnik uzyska odpowiedź na pytanie m.in. jak przygotować się do kontroli, która będzie weryfikowała zasadność wydatków z funduszy alkoholowych?
  • Przedstawienie wytycznych pokontrolnych NIK w zakresie wydatkowania budżetu alkoholowego oraz budżetu tzw. „małpkowego”.
  • Wskazanie zasad i procedury kontroli punktów sprzedaży alkoholu, weryfikacji oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.
  • Możliwość uzyskania praktycznych porad i wskazówek dotyczących bieżącej pracy w GKRPA, problematyki z zakresu prawidłowego wydawania środków pochodzących z „opłaty korkowej” w celu ustrzeżenia się przed nieprawidłowościami w bieżącej pracy jak i w przypadku kontroli.
  • Wymiana doświadczeń, konsultacje z ekspertem – praktykiem.
zwiń
rozwiń
Program

1. Prawne usytuowanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i jej rola w koordynacji działań oraz w planowaniu wydatków.
2. Na co zwracać uwagę w planach działania komisji na 2025 rok? 
3. Wydatkowanie budżetu alkoholowego oraz budżetu tzw. „małpkowego” w oparciu o interpretacje RIO oraz wytyczne pokontrolne NIK. 
4. Zasady finansowania udziału członków komisji w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego oraz Grup diagnostyczno - pomocowych.
5. Omówienie lokalnych sytuacji w konkretnych gminach w zakresie planowania działań oraz wydatkowania środków finansowych.
6. Odpowiedzi na pytania uczestników.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Członkowie GKRPA oraz pracownicy urzędów współpracujących z komisjami.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni pracownik PARPA, dyplomowany specjalista z zakresu profilaktyki społecznej, praktyk, wieloletni członek komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, szkoleniowiec z 15 letnim doświadczeniem, przeszkolił ponad 500 komisji w Polsce.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 1 kwietnia 2025 r. cena wynosi 410 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 10 kwietnia 2025 r.