• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Obsługa rady gminy (powiatu). Aktualne zagadnienia

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Proponujemy Państwu szkolenie, którego przedmiotem jest działanie biura rady, jak i samej rady oraz radnych. 

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu spotkanie z naszym ekspertem, podczas którego omówimy aktualne zagadnienia związane z obsługą biura rady. Omawiane zagadnienia ich sposób prezentacji ma na celu przypomnienie, uzupełnienie i przyswojenie podstawowej wiedzy w zakresie poszczególnych funkcji zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego i wskazanie prawidłowej współpracy pomiędzy organem stanowiącym i wykonawczym, której osią jest stanowisko ds. obsługi rady.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawidłowej obsługi biura rady.
• Wypracowanie prawidłowych relacji pomiędzy organem stanowiącym i wykonawczym, opartych na obowiązujących regulacjach prawnych oraz w świetle zapisów statutowych.
• Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania: 
- Na czym polega obsługa kancelaryjna, organizacyjna i formalno-prawna rady gminy (powiatu)?
- Jak dokumentować pracę rady (protokół z sesji)? 
- Jak dokumentować prace komisji rady?
- Według jakich zasad udostępnia się dokumenty rady?
- Komu podlega i w jakim zakresie pracownik obsługujący radę? 

zwiń
rozwiń
Program

1. Wstęp. Umocowanie prawne systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej. 
2. Statut jako podstawa funkcjonowania rady gminy, powiatu.
3. Zadania rady.
4. Organizacja pracy rady.
5. Sesja rady i posiedzenia komisji rady (organizacja techniczna obrad i ich obsługa – protokoły):
• Przygotowanie sesji i komisji.
• Obsługa sesji rady.
• Dokumentowanie obrad rady i komisji.
• Uchwały i inne akty normatywne.
6. Status prawny i zadania przewodniczącego rady, we współpracy z pracownikiem obsługi rady
• Porządek obrad (wprowadzanie zmian).
• Wykonywanie prac przygotowawczych i organizacyjnych związanych z sesjami Rady i posiedzeniami Komisji (przygotowywanie dokumentów, ogłoszeń, zaproszeń związanych z funkcjonowaniem rady.
• Podejmowanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady Gminy sprawne kierowanie pracą Rady.
7. Status prawny i zadania przewodniczących komisji i radnych.
8. Obieg dokumentów rady - uchwały stanowiska, interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
9. Współpraca pracowników biura rady z przewodniczącym rady, przewodniczącymi komisji i radnymi. 
10. Dostęp do informacji publicznej - stosowanie ustawy z dnia 6 września 2001 – stosowanie ustawy z dnia 06 września 2001r. w stosunku do prac rady.
11. Oświadczenia majątkowe radnych (treść oświadczenia, terminy składania, obowiązek ujawniania).
12. Archiwizacja dokumentów rady.
13. Inne płaszczyzny aktywności biura rady i radnych.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Przewodniczący rad, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast, a także pracownicy, którym powierzono obsługę rad.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor prawa, specjalność: prawo administracyjne i finanse publiczne. Ekspert w zakresie ustroju i zadań jednostek samorządu terytorialnego (certyfikat Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji), trener zamówień publicznych, licencjonowany zarządca nieruchomości, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze (od 1991 r. i nadal). Od wielu lat szkoleniowiec FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 6 kwietnia 2022 r.