1. Konstytucyjne podstawy instytucji skargi, wniosku, petycji i problemy z tego wynikające.
2. Czy skarga, wniosek, petycja, wniosek i udostępnienie informacji publicznej jest podaniem w rozumieniu art. 63 § 1 k.p.a.?
3. Nowa zasada pisemności a zasady wnoszenia skargi, wniosku, petycji, wniosku o dostęp do informacji publicznej.
4. Jak rozróżnić skargę od wniosku, od petycji?
• Właściwość rzeczowa organów właściwych.
• Cechy charakterystyczne każdej z instytucji.
• Problem ochrony danych osobowych w przypadku skarg?
5. Postępowanie wyjaśniające w sprawie skarg i wniosków. Kiedy i jak prowadzić?
6. Problematyka terminów rozpatrzenia poszczególnych pism.
• Jak powinno być zorganizowane rozpatrywanie wniosków, skarg, petycji?
• Błędy wnikające z kontroli NIK.
7. Art. 63 a art. 61 Konstytucji – wzajemne zależności.
8. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej:
• Elementy formalne. Czy w ogóle są?
• Czy można składać zwykłym mailem?
• Kiedy musi być podpisany zgodnie z wymaganiami k.p.a.?
• Pierwsze kroki po wpłynięciu wniosku.
• Wniosek a „spam”.
• Wniosek o udostępnienie dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem,
• Przekazywanie wniosku w trybie art. 65 k.p.a.
• Wezwanie do podpisania wniosku w przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej.
• Terminy załatwienia wniosku.
9. BIP a u.d.i.p. – co powinno być na BIPie?
• Check lista do sprawdzenia.
10. Sposoby załatwienia wniosku w trybie u.d.i.p. – uwagi praktyczne.
11. Pytania?
Radni, biuro rady