1. Relacje między organami - działalność na przełomie starej i nowej kadencji Rady:
a) uwarunkowania prawne związane z zakończeniem kadencji i wyborami samorządowymi,
b) przedkładanie projektów uchwał przez organ wykonawczy - do kiedy i jak procedować,
c) postępowanie ze skargami i wnioskami,
d) rozpatrywanie zapytań i interpelacji radnych;
2. Zakończenie kadencji organu stanowiącego:
a) składanie oświadczeń majątkowych, ich analiza, przekazanie i publikacja,
b) podsumowanie działalności rady, poszczególnych komisji,
c) przygotowanie ostatniej sesji (protokoły i uchwały),
d) wygaśnięcie mandatów - rozliczenie: finansowe, z powierzonej dokumentacji, pieczątek i urządzeń (sprzętu elektronicznego);
3. Koniec kadencji organu wykonawczego:
a) zasada ciągłości działania organu wykonawczego,
b) zastępca/sekretarz/skarbnik w okresie przełomu kadencji,
c) upoważnienia i pełnomocnictwa,
d) dokumentacja niezbędna w związku z zakończeniem stosunku pracy wójta/burmistrza/ prezydenta.
4. Rozpoczęcie nowej kadencji z uwzględnieniem wyboru nowych organów gminy:
a) przygotowanie pierwszej sesji rady w nowej kadencji - uwarunkowania prawne i terminy,
b) przebieg sesji i kolejność poszczególnych czynności,
c) ślubowanie organu uchwałodawczego i wykonawczego,
d) ustalenie wynagrodzenia organu wykonawczego,
e) dokumentacja niezbędna w związku z nawiązaniem nowego stosunku pracy wójta/burmistrza/prezydenta,
f) oświadczenie majątkowe, rejestr korzyści,
g) pierwsze czynności i działania w nowej kadencji.
5. Dyskusja, pytania i wnioski.
Radni, biuro rady