1. Zdobycie niezbędnej wiedzy na temat procesu komunikacji elektronicznej.
2. Uporządkowanie zasad porozumiewania się on-line w różnych aspektach (fora, e-maile, portale społecznościowe).
3. Poznanie from grzecznościowych korespondencji elektronicznej, w tym:
- wyćwiczenie form korespondencji internetowej,
- przeanalizowanie obowiązujących standardów netykiety,
- zdobycie wiedzy i umiejętności, które wpłyną na pewność i swobodę komunikacji on-line,
- poznanie praktycznych zasady korzystania z poczty elektronicznej,
- uświadomienie sobie czym jest kształtowanie wizerunku w sieci oraz wpływu tych działań na całokształt wizerunku danej osoby,
- grupy dyskusyjnej czy organizacji,
- zdobycie wiedzy oraz umiejętności, które można będzie wykorzystać nie tylko w przestrzeni wirtualnej.
4. Wyodrębnienie netykiety dla:
- e-maili,
- grup dyskusyjnych,
- usług interaktywnych (narzędzia takie jak: komunikatory, czaty, fora internetowe itp.).
5. Przedstawienie przykładów zachowań sprzecznych z netykietą (trollowanie, spamowanie, flooding, flame war/flaming).
6. Przedstawienie ograniczeń prawnych w kontekście netykiety ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Polsce – treści zgodne i niezgodne z prawodawstwem polskim, przepisy ustawowe.
Rozwój osobisty