• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak skutecznie prowadzić trudne rozmowy z pracownikami

online
Potwierdzone

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 października 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na dedykowane liderom i osobom na stanowiskach kierowniczych szkolenie, dotyczące prowadzenia rozmów z pracownikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Badania poszukujące efektywnych metod zarządzania dowodzą, że jednym z kluczowych czynników decydującym o poziomie zaangażowania pracownika jakość relacji (interakcji) z bezpośrednim przełożonym. Jednym z czynników budującym te relacje są szybkie i funkcjonalne reakcje szefa na „niepożądane” zachowania współpracowników. Skutecznie możemy je korygować, zmieniać na pozytywne zachowania poprzez efektywne rozmowy konfrontacyjne, w których nie brakuje trudnych emocji. Sposób, w jaki je przeprowadzimy wpływa na jakość naszych relacji.
Choćby z takiego powodu, że nawet jedna sytuacja skomplikowana lub trudna emocjonalnie w relacjach, potrafi radykalnie zmniejszyć zaangażowanie współpracowników. Dlatego, już dziś warto wziąć udział w szkoleniu, które pozwoli zwiększyć swoją wiedzę o przyczynach trudnych sytuacji, zwiększyć umiejętności dostrzegania ryzyk wystąpienia takich zdarzeń. Dzięki korzystaniu z umiejętności zapobiegania i rozwiązywania trudnych sytuacji, nie tylko zwiększamy własną skuteczność menadżera. Pomagamy również naszym współpracownikom znaleźć sens ich pracy, wskazać jak mogą pozytywnie wpływać na tzw. dobrą atmosferę pracy. Zapewnić sobie nawzajem psychologiczne bezpieczeństwo czyli tolerancje na różnorodności płci, osobowości, wzajemne wsparcie, otwartość i szacunek. Podczas proponowanego szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z praktycznymi regułami tworzenia skutecznych komunikatów w miejsce schematów przemocowych z pozycji silnej osobowości i władzy. Nauczą się odważniej rozmawiać z pracownikami, zwiększyć pewność siebie oraz być stanowczym unikając jednocześnie postawy agresywnej. To niezwykle skuteczny sposób wypracowywania warunków zaangażowanej współpracy w zespole, modyfikacji niepożądanych własnych zachowań i swoich współpracowników. W trakcie zajęć nasz ekspert przekaże także  praktyczne wskazówki dotyczące technik prowadzenia rozmowy z pracownikiem roszczeniowym, a także dowiedzą się, jak reagować na postawę sarkastyczną, roszczeniową, poniżającą, wyniosłą, czy lekceważącą rozmówcy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem warsztatu jest poszerzenie wiedzy uczestników o narzędziach i technikach rozwiązywania trud-nych sytuacji z współpracownikiem podczas realizacji zadań. Celem jest również zwiększenie umiejętności porozumiewania się, wywierania pozytywnego wpływu na zmianę zachowań swoich współpracowników.
• Korzyści dla uczestników:
- Zwiększysz kontrolę nad poziomem zaangażowania swojego zespołu.
- Dowiesz się o zasadach budowania dobrych relacji zawodowych.
- Powiększysz umiejętności wywierania pozytywnego wpływu na swoich współpracowników.
- Zwiększysz umiejętności funkcjonalnego rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole.
• Korzyści dla instytucji:
- Poprawa efektywności i wydajności działań pracowników Instytucji.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizację projektów Instytucji.
- Zdecydowany wzrost u menadżerów kompetencji tworzenia zaangażowanych zespołów.

zwiń
rozwiń
Program

1. Mój współpracownik w zespole to konkurent czy przyjaciel?
• Rywalizacja vs Współpraca- definicje, dyskusja – wypracowanie wspólnych wniosków.
• Korzyści ze współpracy vs korzyści z rywalizacji przy realizacji zadań.
• Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w zespole jako efektywna droga do sukcesu.
• Trudny współpracownik czy osoba w trudnej sytuacji? Sposoby rozumienia czyiś niepożądanych zachowań.
• Wymagający szef czy osoba w dobrych relacjach z współpracownikami, a może nie trzeba wybierać?
2. Jak radzić sobie z trudnymi rozmowami z współpracownikami podczas pracy – w praktyce:
• Dlaczego tak ważne są efektywne konfrontacje?
• Opracowanie wzorców i technik rozwiązywania trudnych sytuacji, np. podczas rozmowy z pracownikiem roszczeniowym.
• Najlepsze reakcje szefa na postawę sarkastyczną, roszczeniową, poniżającą, wyniosłą, lekceważącą drugiej osoby.
• Przeprowadzenie trudnych rozmów, gdy:
- Mój zespół to grupa „ZOMBI”- czyli niemal wszyscy działają bez zaangażowania. Jak przywrócić postawy proaktywne?
- Pracownicy komunikują się z mną skrótami i emocjonalnie zwracają uwagę - pozytywnie i negatywnie, w sposób uzasadniony i nieuzasadniony.
• Jak skutecznie dawać sobie radę z ocenami współpracowników-praktyczne ćwiczenia unikania porwań emocjonalnych „ co robimy na bardzo dużym wkurzeniu?...”
3. Silne argumenty zamiast argumentów siły, „mosty zamiast murów”:
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Jak sobie radzić z manipulacją pracowników.
• Podstawowe techniki perswazji.
• Komunikowanie się z osobą z silnymi własnymi przekonaniami, swoim zdaniem na temat.
4. Podsumowanie szkolenia.

Metody szkoleniowe. Zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne.
• Ćwiczenia i dyskusję
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Studium przypadku.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie polecane dla kierowników menadżerów każdego szczebla, którzy chcą zwiększyć swoje umiejętności motywowania, zwiększanie zaangażowania pracowników, zwiększyć poziom realizacji celów biznesowych przez swój zespół.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 października 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 30 października 2024 r.