• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Komunikacja i współpraca w zespole

Ważne informacje o szkoleniu

Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne swoich pracowników organizacja staje się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna, niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te w konsekwencji prowadzić do konfliktów. Celem szkolenia jest poprawa komunikacji i współpracy, dzięki czemu osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze - wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy. Rozwój umiejętności komunikacyjnych i trening komunikatów asertywnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Co uczestnik będzie wiedział, (czyli czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)? 
• Dowie się, jak wygląda proces przekazywania informacji, jaką rolę odgrywa w nim nadawca, odbiorca i komunikat.
• Dowie się, jakie bariery utrudniają efektywne porozumiewanie się (różne „osobowości”, brak świadomości celu, niezrozumienie poziomów – zadaniowego i społeczno - emocjonalnego, brak umiejętności komunikacji na poziomie jednostki).
• Pozna zasady skutecznej komunikacji.
• Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu.
• Uświadomi sobie, dlaczego ludzie używają różnych słów do opisu rzeczywistości i jak stres wpływa na zaburzenie procesu komunikacji.
• Dowie się jak wykorzystać komunikację niewerbalną do budowania relacji.
• Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (Parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”).
• Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ).
• Pozna siłę kotwic emocjonalnych, czyli co zrobić, aby inni ludzie czuli się bardzo dobrze w naszym towarzystwie. 
Co uczestnik będzie umiał, (czyli czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?
• Będzie potrafił obserwować i analizować komunikaty werbalne i pozawerbalne partnera rozmowy.
• Będzie potrafił zadawać efektywne pytania: Współpracownikom, Przełożonym, Klientom diagnozując ich potrzeby bez naruszania ich godności i prawa do odmiennego zdania.
• Będzie potrafił aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności  pełnego zaangażowania w rozmowie.
• Nauczy się używać parafrazę .
• Nauczy się, jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi. 
• Nauczy się słuchania opartego na empatii i otwartości.
• Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd.
• Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej informacji zwrotnej. 
• Będzie odważniejszy i pewny siebie oraz swoich umiejętności w rozmowach z trudnym partnerem, zdenerwowanym klientem, wymagającym przełożonym itd. 
• Będzie potrafił efektywnie współpracować w zespołach poprzez precyzję komunikatu, umiejętność dzielenia się doświadczeniem (informację zwrotną).
Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?
• Pozna asertywne narzędzia komunikacyjne (Parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”) i będzie umiał je zastosować w komunikacji z innymi.
• Pozna i nauczy się stosować konstruktywną krytykę, kanapkę informacji zwrotnych, komunikat UFO, technikę FUKOZ.
• Nabędzie umiejętność parafrazowania. 
• Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka.
• Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób.
• Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji.
• Nauczy się posługiwać językiem perswazji.
• Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację.
• Wzmocni umiejętność bezstresowej komunikacji.
• Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką.
 

zwiń
rozwiń
Program

MODUŁ 1. 
RÓŻNE TYPY POSTAW I ICH WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ I  WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE. 

Cel: Uświadomienie uczestnikom mechanizmów ułatwiających i blokujących komunikację w zespole. 
• Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi.
• Poziomy konfliktów - rozwiązywanie konfliktów w zespołach. 
- poziom informacji,
- poziom celów,
- poziom geograficzny,
- poziom wartości,
-  poziom relacji.
• Czy każda grupa to zespół?
• Cechy zespołów zwycięskich.
• Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się w zespole (różne „osobowości”, brak świadomości celu, niezrozumienie poziomów – zadaniowego i społeczno-emocjonalnego, brak umiejętności komunikacji na poziomie jednostki).
• Style komunikacyjne – jak budować pozytywne relacje z osobami o odmiennym stylu komunikacji. Autodiagnoza.
• Edyfikacja – pozytywne mówienie o innych kluczem do integracji zespołu i stworzenia atmosfery współpracy. 
• Zrównoważony rozwój element wzmacniający i poszerzający kompetencje interpersonalne.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zapraszamy wszystkie osoby, którym zależy na zwiększeniu swoich umiejętności w obszarze komunikacji i którym zależy na dobrej współpracy w zespole.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Coach Multi Level Coaching, konsultant, magister edukacji. Od lat szkoli z częstotliwością ponad 600 godzin rocznie. Od 2014 roku w jej szkoleniach wzięło udział ponad 6000 uczestników. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla administracji publicznej, prowadzi również szkolenia biznesowe. Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu ze studentami studiów podyplomowych i dziennych. Przez kilka lat prowadziła szkolenia „Efektywne przetwarzanie informacji” dla studentów Szkoły Głównej Handlowej, Politechniki Warszawskiej, Akademii Medycznej. Od 2008 roku jest certyfikowanym coachem (certyfikat MLC), prowadzi indywidualne treningi z menedżerami wyższego szczebla i właścicielami firm. Oprócz business coachingu i manager coachingu prowadzi również life coaching.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Szkolenie będziemy realizowali w formie stacjonarnej w siedzibie naszego Ośrodka, Katowice, ul. Moniuszki 7, III piętro.

Cena 450 zł netto PLN.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 10 lipca 2023 r.