Co uczestnik będzie wiedział, (czyli czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)?
• Dowie się, jak wygląda proces przekazywania informacji, jaką rolę odgrywa w nim nadawca, odbiorca i komunikat.
• Dowie się, jakie bariery utrudniają efektywne porozumiewanie się (różne „osobowości”, brak świadomości celu, niezrozumienie poziomów – zadaniowego i społeczno - emocjonalnego, brak umiejętności komunikacji na poziomie jednostki).
• Pozna zasady skutecznej komunikacji.
• Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu.
• Uświadomi sobie, dlaczego ludzie używają różnych słów do opisu rzeczywistości i jak stres wpływa na zaburzenie procesu komunikacji.
• Dowie się jak wykorzystać komunikację niewerbalną do budowania relacji.
• Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (Parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”).
• Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ).
• Pozna siłę kotwic emocjonalnych, czyli co zrobić, aby inni ludzie czuli się bardzo dobrze w naszym towarzystwie.
Co uczestnik będzie umiał, (czyli czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?
• Będzie potrafił obserwować i analizować komunikaty werbalne i pozawerbalne partnera rozmowy.
• Będzie potrafił zadawać efektywne pytania: Współpracownikom, Przełożonym, Klientom diagnozując ich potrzeby bez naruszania ich godności i prawa do odmiennego zdania.
• Będzie potrafił aktywnie słuchać partnera rozmowy dając mu poczucie ważności pełnego zaangażowania w rozmowie.
• Nauczy się używać parafrazę .
• Nauczy się, jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi.
• Nauczy się słuchania opartego na empatii i otwartości.
• Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji, produktów, usługi itd.
• Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej informacji zwrotnej.
• Będzie odważniejszy i pewny siebie oraz swoich umiejętności w rozmowach z trudnym partnerem, zdenerwowanym klientem, wymagającym przełożonym itd.
• Będzie potrafił efektywnie współpracować w zespołach poprzez precyzję komunikatu, umiejętność dzielenia się doświadczeniem (informację zwrotną).
Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?
• Pozna asertywne narzędzia komunikacyjne (Parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”) i będzie umiał je zastosować w komunikacji z innymi.
• Pozna i nauczy się stosować konstruktywną krytykę, kanapkę informacji zwrotnych, komunikat UFO, technikę FUKOZ.
• Nabędzie umiejętność parafrazowania.
• Pogłębi wiedzę na temat sposobu przetwarzania informacji przez umysł człowieka.
• Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób.
• Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji.
• Nauczy się posługiwać językiem perswazji.
• Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację.
• Wzmocni umiejętność bezstresowej komunikacji.
• Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką.
Rozwój osobisty