Protokół dyplomatyczny w urzędzie

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie protokół dyplomatyczny w praktyce administracji publicznej. Uczestnicy poznają najważniejsze zasady etykiety w instytucjach publicznych.

 

 

Ważne informacje o szkoleniu

Protokół dyplomatyczny określa reguły postępowania i zachowania, normy obowiązujące w kontaktach urzędowych pomiędzy osobami i instytucjami. Znajomość protokołu dyplomatycznego jest niezwykle przydatna podczas podejmowania ważnych gości, organizowania uroczystości czy jubileuszy, na które zapraszane są osobistości z instytucji nadzorujących bądź władzy centralnej. W trakcie zajęć pokażemy m.in. jak zorganizować uroczystość, przyjęcie oraz porozmawiamy o zasadach dyplomacji stosowanych w urzędzie.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności związanych ze regułami protokołu dyplomatycznego, mającymi zastosowanie w funkcjonowaniu instytucji.
• Poznanie i zdobycie wiedzy na temat właściwego zachowania w sytuacjach służbowych i publicznych.
• Zdobycie wiedzy na temat budowania prestiżu instytucji i swojej osoby przez profesjonalne zachowanie.
• Zajęcia prowadzone będą w formule warsztatowej, w ramach szkolenia przewidziane są ćwiczenia w grupach, ćwiczenia indywidualne, dyskusje oraz mini-wykłady wsparte prezentacją multimedialną.

zwiń
rozwiń
Program

1. Zasady dyplomacji stosowane w urzędzie:
• Protokół dyplomatyczny, etykieta biznesu, a etykieta towarzyska – różnice i elementy wspólne,
• Precedencja w państwie, województwie, powiecie, gminie/mieście oraz w urzędzie,
• Zasady ustalania pierwszeństwa - przykłady list precedencyjnych,
• Etykieta flagowa – zasady eksponowania flagi,
• Ranga miejsc w samochodzie,
• Zasady tytułowania w różnych sytuacjach służbowych i uroczystych (naukowe, służbowe, honorowe i kurtuazyjne).
2. Organizacja i przebieg uroczystości:
• Międzynarodowe skróty stosowane w zaproszeniach,
• Zasady usadzania przy stole prezydialnym oraz na audytorium zgodnie z precedencją,
• Witanie gości zgodnie z hierarchią,
• Prezentacja gości, forma i kolejność przedstawiania,
• Sposoby zwracania się do gości i przełożonych,
• Ustalanie kolejności zabierania głosu.
3. Organizacja przyjęć:
• Rodzaje przyjęć (lampka wina, koktajl, przyjęcie zasiadane),
• Zasady zachowania przy stole podczas przyjęć zasiadanych,
• Reguły rozsadzania gości przy stole zgodnie z precedencją,
• Przyjęcia na stojąco – organizacja oraz zasady korzystania z bufetu.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza i pracownicy instytucji i placówek administracji publicznej, mający kontakt gośćmi urzędu, pracownicy biur zarządów, sekretarki i asystentki, wszyscy zainteresowani tematem protokołu dyplomatycznego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Na co dzień pomaga urzędnikom, pracownikom wszystkich szczebli oraz przedsiębiorcom zwiększać zawodową i osobistą skuteczność raz budować wiarygodność w oczach klientów i współpracowników. Uczy komunikacji przez profesjonalne zachowanie i wygląd oraz budowania marki osobistej w oczach klientów i współpracowników. Posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe w biznesie m.in. w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdobyła praktyczne doświadczenie w biznesowej komunikacji, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Ponadto, prowadziła zajęcia z Personal Brandingu na Uniwersytecie Warszawskim oraz z Estetyki w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia. Od 2006 roku prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji interpersonalnych i osobistych takich jak: komunikacja, etykieta w biznesie, sztuka dyplomacji, obsługa klienta, savoir-vivre, etykieta ubioru, dress code, autoprezentacja, budowanie własnej marki, asertywność, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem, profesjonalny sekretariat i recepcja. Ponadto, doradza w zakresie wizerunku biznesowego i osobistego uwzględniając ubiór, zachowanie i mowę ciała. Przekazywane wskazówki dostosowuje do osobowości oraz pozycji zawodowej klienta. Jako ekspert zapraszana jest do programów telewizyjnych (m.in. TVN, TVP2, TV Biznes, Polsat) oraz radiowych (m.in. Polskie Radio PR1, Trójka, Euro Radio, Radio dla Ciebie, Eska Rock). Współpracuje z prasą i portalami internetowymi, pisząc artykuły na temat wizerunku, etykiety i marki osobistej (m.in. Polska The Times, Uroda, Olivia, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży, HR First Magazine, portfel.pl, portaldlasekretarek.pl, wp.pl, onet.pl).

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do  2 września 2022 r.