• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

MELDOWANIE CUDZOZIEMCÓW, EWIDENCJA LUDNOŚCI - PRAKTYCZNE STOSOWANIE PRZEPISÓW

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie ewidencja ludności oraz meldowanie cudzoziemców.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego prowadzący omówi problematyczne kwestie, najczęściej popełniane błędy i uchybienia związane z meldowaniem cudzoziemców, nadawaniem numeru PESEL cudzoziemcom, w szczególności obywatelom Ukrainy oraz rejestracją danych cudzoziemców w ewidencji ludności.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • uzyskanie wiedzy oraz praktyki stosowania przepisów na kanwie wybranych przypadków, najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów w zakresie prowadzenia ewidencji ludności, w tym zwłaszcza meldowania i rejestracji danych cudzoziemców;
  • zdobycie porad i wskazówek od eksperta – praktyka, który od kilkunastu lat pracuje w organie, nadzorującym gminy w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych, w celu prawidłowego wykonywania zadań oraz uniknięcia błędów ujawnianych podczas kontroli;
  • wymiana doświadczeń, przedyskutowanie kwestii problematycznych z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia;
  • rozwój umiejętności stosowania przepisów w zakresie omawianych zagadnień.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Zasady i aspekty praktyczne rejestracji danych w ewidencji ludności, ze szczególnym uwzględnieniem danych cudzoziemców.
  2. Nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim i cudzoziemcom, z urzędu i na wniosek. Tryb szczególny nadawania numeru PESEL przewidziany w ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
  3. Wybrane zagadnienia dotyczące realizacji obowiązku meldunkowego, w tym sposoby dopełniania obowiązku meldunkowego, potwierdzanie pobytu w lokalu, meldowanie przez Internet i przez pełnomocnika.
  4. Zgłoszenie meldunkowe budzące wątpliwości – kiedy meldować prostą czynnością materialno-techniczną, a kiedy rozstrzygać sprawę w drodze decyzji administracyjnej?
  5. Meldowanie cudzoziemców:
  • zasady, dokumenty potwierdzające legalność pobytu i status cudzoziemca,
  • meldowanie obywateli Wielkiej Brytanii po „Brexicie”,
  • ustalanie okresu legalnego pobytu cudzoziemców w Polsce, zgłaszających się do zameldowania z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
  • kwestie problemowe z zakresu meldunków, sprawiające trudności.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy gmin/miast realizujący zadania zlecone z zakresu ewidencji ludności i meldowania cudzoziemców.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

administratywista, politolog, wieloletni pracownik urzędu wojewódzkiego, urzędnik mianowany w służbie cywilnej, członek zespołu roboczego inspektora ochrony danych, specjalista w zakresie postępowania administracyjnego, od kilkunastu lat zajmuje się nadzorem nad organami gmin w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych, przeprowadził 170 kontroli w tym obszarze, doświadczony trener, prowadził wiele szkoleń dla pracowników komórek ds. obywatelskich w urzędach gmin.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.