1. Zmiany ustaw, wynikające z ustawy z dnia 18 listopada 2020r. o doręczeniach elektronicznych:
najważniejsze regulacje ustawy o doręczeniach elektronicznych:
- cele szczegółowe ustawy;
- komunikacja elektroniczna podmiotów publicznych z podmiotami publicznymi i pozostałymi: publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa hybrydowa;
- nowe pojęcia: skrzynka doręczeń, administrator skrzynki doręczeń, adres do doręczeń elektronicznych, baza adresów elektronicznych;
- zmiana ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
- zmiana ustawy o ewidencji ludności; zmiana ustawy o dowodach osobistych;
- zmiana ustawy prawo o aktach stanu cywilnego; zmiana ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
2. Projekty ustaw obejmujące Pasc, ewidencję ludności i dowody osobiste – e-dowód 2.0:
- dokumentach paszportowych;
- zmianie ustawy Kro (rozwody administracyjne);
- zmianie ustawy Pasc (umożliwienie organom gminy wglądu do RSC);
- rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym (zobowiązanie ZUS i KRUS aby same pobierały odpisy do świadczenia „mama 4+”).
3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w czasie epidemii, w tym w szczególności:
- sposób obliczania terminów;
- doręczenia w czasie epidemii;
- przywrócenie biegu terminu w czasie pandemii;
- czynności dowodowe - zapoznanie z aktami, przesłuchanie świadków, oględziny;
- wyznaczenie innego organu;
- ograniczenie obsługi klienta i reżim sanitarny w urzędzie – zasady.
4. Pytania i odpowiedzi.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste