1. Przedstawienie aktualnego stanu prawnego. Zestawienie zmian w przepisach objętych zamówieniami publicznymi do dnia przeprowadzenia szkolenia.
2. Przygotowanie się do procedury zamówień publicznych w przypadku braku czasu na jej przeprowadzenie. Podstawowe składniki:
a) Szacowanie wartości zamówienia – planowanie zamówień awaryjnych.
b) Opis przedmiotu zamówienia.
c) Termin realizacji przedmiotu zamówienia.
d) Rozwiązania organizacyjne.
e) Dokumentacja przygotowująca postępowanie o wartości poniżej progów unijnych i gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza progi unijne.
f) Przedziały czasowe.
g) Zmiana umowy, przesunięcie terminu realizacji lub zwiększenie zakresu przedmiotu zamówienia.
h) Inne.
3. Zmiana umowy jako jedna z metod zrealizowania zamówienia. Zestawienie regulacji pozwalających dokonać zmian w umowie oraz praktyczne podpowiedzi.
4. Wybór trybu postępowania – okoliczności – przykładowe uzasadnienia. Analiza przypadków poniżej i powyżej progów unijnych.
5. Podział zamówienia na części.
6. Terminy w ustawie pzp i ich powiązanie z trybami – analiza przypadków. Strategia postępowania oraz schemat doboru warunków, kryteriów i istotnych elementów umowy.
7. Zamówienia publiczne w trybach awaryjnych / pilnych na roboty budowlane, dostawy lub usługi.
a) Przetarg nieograniczony.
b) Tryb podstawowy.
c) Negocjacje bez ogłoszenia.
d) Zamówienie z wolnej ręki.
8. Procedura od wszczęcia postępowania do zawarcia umowy.
a) Tryby pilne i awaryjne.
b) Analiza obowiązkowej dokumentacji.
9. Omówienie przypadków – schemat sposobu postępowania. Okoliczności i gradacja nieprawidłowości, które mogą w takich sytuacjach wystąpić.
a) Czynności w postępowaniach i wybrane dokumenty.
b) Przedziały czasowe.
c) Punkty krytyczne.
d) Projekty umów – waloryzacja.
e) Zmiany w trakcie trwania postępowania.
f) Analiza potrzeb i wymagań w procedurach pilnych / awaryjnych.
10. Jak dokumentować okoliczności związane z procedurami pilnymi / awaryjnymi?
11. Realizacja umowy – schemat postępowania. Co należy sprawdzić w trakcie jej realizacji?!
12. Jak uniknąć błędów przy udzielaniu zamówień publicznych?
13. Konsekwencje wadliwej decyzji skutkującej naruszeniem przepisów ustawy pzp.
14. Dyskusja, pytania i odpowiedzi.
Materiał szkoleniowy:
• Akty prawne związane z przygotowaniem i prowadzeniem postępowania.
• Prezentacja obejmująca zagadnienia omawiane na szkoleniu, w formacie pdf.
• Opinie, interpretacje.
• Wybrane przykładowe dokumenty, druki oraz uzasadnienia związane z prowadzeniem postępowań pilnych/ awaryjnych, w wersji elektronicznej.
Zamówienia publiczne