• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Planowanie zamówień publicznych oraz szacowanie ich wartości

online
Miejsce
Internet
Termin
08 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie z planowania zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Planowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego jest czynnością niezbędną do efektywnego wydatkowania środków publicznych. Chroni także Zamawiającego przed zarzutami niedozwolonego podziału zamówienia na części. Z kolei prawidłowo ustalona wartość zamówienia wskazuje, czy i w jakiej procedurze Zamawiający winien udzielać zamówień.
Podczas proponowanego szkolenia:
• Krok po kroku omówimy zagadnienia z zakresu zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem planowania zamówień oraz szacowania ich wartości. Zaprezentujemy konkretne przykłady z praktyki. Zagadnienia omawiać będziemy z uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa. Zwrócimy uwagę na błędy popełniane przez Zamawiających ujawniane w toku kontroli.
• Wskażemy jak rozróżnić zamówienia planowane od nieplanowanych. Podpowiemy jak agregować zamówienia publiczne. Zaprezentujemy jaka jest rola analizy potrzeb i wymagań na etapie przygotowania postępowania i jak dokonać takiej analizy.
• Opowiemy na pytanie, kiedy następuje niedozwolony podział zamówienia na części, jakie są metody szacowania wartości zamówienia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Dowiesz się:
- Na czym polega planowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i jakie błędy popełnia Zamawiający podczas agregowania zamówień i segregowania zamówień.
- Na co zwraca uwagę kontrolujący podczas sprawdzania dokumentów zamówienia i z wykorzystaniem jakich narzędzi konstruuje zarzuty naruszenia Pzp?
• Poznasz dobre praktyki stosowane przez Zamawiających w zakresie planowania zamówień publicznych i szacowania wartości zamówienia w zamówieniach publicznych.
• Uzyskasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z szacowaniem wartości zamówień publicznych.
- Co to jest cykl zakupowy?
- Jakie informacje są niezbędne do planowania postępowań?
- Kiedy możemy mówić o zamówieniach nieplanowanych?
- Jakie są kryteria agregacji zamówień?
- Czy należy sumować zamówienia w skali roku, czy dłuższego okresu czasu?
- Czy należy sumować zamówienia zaplanowane w budżecie z zamówieniami wynikającymi z projektów finansowanych ze środków UE?
- Co to znaczy, że podział zamówienia jest uzasadniony obiektywnymi przyczynami?
- Czym są podobne dostawy?
- Remonty na różnych obiektach - sumować, czy traktować jako odrębne zamówienia?
- Usługi projektowania i usługi nadzoru inwestorskiego - sumować, czy nie?
- Po co sporządzana jest analiza potrzeb i wymagań?
- Jak dokonać prawidłowo analizy potrzeb i wymagań?
- Czemu służy raport z realizacji zamówienia i co on zawiera?
• Poznasz najnowsze orzecznictwo dotyczące zamówień publicznych.
• Otrzymasz obszerne materiały szkoleniowe, w tym autorską obszerną prezentację, zawierającą m.in. prezentowaną podczas kursu bibliotekę orzecznictwa oraz przykłady dobrych praktyk.

zwiń
rozwiń
Program

1. Planowanie postępowań o udzielenie zamówienia:
• Jak prawidłowo dokonać analizy potrzeb i wymagań?
- Kto sporządza analizę potrzeb i wymagań?
- Jaki jest cel sporządzenia analizy potrzeb i wymagań?
- Badanie możliwości zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb Zamawiającego z wykorzystaniem zasobów własnych.
- Poszukiwanie alternatywnych środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb.
- Analiza możliwych wariantów realizacji zamówienia.
- Analiza możliwości podziału zamówienia na części w celu dostosowania jego przedmiotu do potrzeb sektora MŚP.
- Czym się kierować wybierając tryb udzielenia zamówienia publicznego?
- Analiza możliwości uwzględnienia w ramach udzielanego zamówienia aspektów społecznych, środowiskowych, innowacyjnych i zdrowotnych.
- Ocena ryzyka związanego z postępowaniem o udzielenie i realizacją zamówienia.
- Forma analizy potrzeb i wymagań.
• Plan postępowań o udzielenie zamówienia:
- Co wpisuje się do planu postępowań?
- Zasady publikacji planu postępowań - jak i kiedy?
- Aktualizacja planu postępowań - kiedy aktualizujemy plan zmieniając pozycję w planie, a kiedy poprzez dodanie nowej pozycji do planu?
- Organizacja planowania zamówień publicznych na szczeblu Zamawiającego.
• Raport z realizacji umowy
- Dlaczego ewaluacja realizacji umowy jest ważna?
- Kiedy Zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
- Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy.
2. Szacowanie wartości zamówień publicznych:
• Co to oznacza oszacować wartość zamówienia z należytą starannością?
- Pojęcie należytej staranności.
- Błędy popełniane podczas szacowania wartości zamówienia - zaniżanie wartości, wybór niewłaściwego sposobu szacowania wartości, niedozwolone dzielenie zamówień na części.
• Sposoby szacowania wartości zamówienia:
- Na czym może polegać rozeznanie rynku?
- Analiza cen poprzednich zamówień.
- Kalkulacja indywidualna - kiedy zalecana?
- Podstawy szacowania wartości zamówienia na roboty budowlane.
- Dokumentowanie czynności szacowania wartości zamówienia.
• Agregowanie zamówień publicznych:
- Trzy tożsamości: czasowa, przedmiotowa i wykonawcza.
- Co to są podobne dostawy?
- Agregowanie tożsamych usług.
- Agregacja robót budowlanych - zlecenie wykonanie obiektu budowlanego oraz roboty remontowe zlecane do wykonania na wykonanych obiektach.
• Zamówienia planowane i nieplanowane:
- Moment ustalenia wartości zamówienia, w tym w przypadku udzielania zamówienia w częściach.
- Warunki, jakie musi spełniać zamówienie nieplanowane.
- Udzielanie zamówień na części nierozstrzygniętego postępowania.
- Kiedy podział zamówienia jest uzasadniony obiektywnymi przyczynami?
- Szacowanie wartości zamówień w ramach projektów dofinansowanych z UE, w tym wieloletnich.
• Niedozwolone dzielenie zamówienia na części w świetle orzecznictwa KIO oraz komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych - case study.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Specjaliści ds. zamówień publicznych, członkowie komisji przetargowej, kontrolerzy, wykonawcy zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca z 25-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie zamówień publicznych; ponad 2000 przeprowadzonych szkoleń; praktyk; ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej ds. Deregulacji zajmującej się nową ustawą - Prawo zamówień Publicznych (2020 r.); kierownik Rady Programowej Studium Zamówień Publicznych; wykładowca na Studium Zamówień Publicznych przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; ekspert podczas prac m.in. Sejmowej Podkomisji Gospodarki zajmującej się nowelizacją ustawy dotyczącą podwykonawstwa i podniesienia progu bagatelności (2013 i 2014 r.); Komisji Nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.) oraz Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo” (2008 i 2009 r.); absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku ekonomia; autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych (m.in. „Tryb podstawowy w nowej ustawie PZP”, „Praktyczny przewodnik po trybach udzielenia zamówień publicznych. Przebieg procedur po ostatnich nowelizacjach”, „Historia ustawy o zamówieniach publicznych – od okresu międzywojennego do teraźniejszości”, „Prawo zamówień publicznych – praktyczny przewodnik”, „Zamówienia publiczne – przygotowanie i przeprowadzenie postępowania”); do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; do 1997 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych, absolwent amerykańskiego programu z zakresu zamówień publicznych „Polish Public Administrators Municipal Training Program” na Uniwersytecie Wisconsin – Milwaukee.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 31 grudnia 2024 r.