• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Tryb podstawowy – najważniejsze reguły czyli przygotowanie i ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w praktyce

Miejsce
Internet
Termin
05 grudnia 2024
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
439 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 21 listopada br. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie dotyczące trybu podstawowego zamówień publicznych będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds. zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Ustawa Prawo zamówień publicznych jest wyzwaniem zarówno dla osób zaangażowanych już w udzielanie zamówień, jak i osób początkujących w tym obszarze. Podczas proponowanego szkolenia omówimy kluczowe zagadnienia:

  • Jak ogłosić i przeprowadzić postępowanie w trybie podstawowym w praktyce.
  • Przeanalizujemy ścieżkę przygotowania dokumentów jak i ogłoszenia o zamówieniu na platformie e-zamówienia.

Głównym celem spotkania jest przekazanie w sposób kompleksowy i praktyczny wiedzy popartej licznymi przykładami, które to są szczególnie ważne dla zamawiającego w procesie ogłaszania postępowania. Webinarium odbędzie się z wykorzystaniem platformy e-zamówienia.

Trener prowadzący szkolenie to praktyk, który w ramach obowiązków służbowych zajmuje się zamówieniami publicznych od wielu lat w jednej z największych instytucji w Polsce.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Nauczysz się, jak ustalać wartość zamówienia oraz jak wybierać odpowiedni tryb podstawowy i przeprowadzać procedurę zamówienia.
• Zdobędziesz wiedzę na temat przygotowywania niezbędnych dokumentów zamówienia, takich jak Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz formularze ofertowe, co zwiększy szanse na prawidłowe złożenie ofert.
• Zdobędziesz praktyczne umiejętności związane z publikowaniem ogłoszeń oraz zarządzaniem zmianami w treści SWZ.
• Dowiesz się, jak prawidłowo badać i oceniać oferty, w tym kwestie związane z formą podpisu oraz wymaganiami dotyczącymi środków dowodowych.
• Uzyskasz praktyczne informacje, jakie są obowiązki informacyjne zamawiającego po wyborze oferty oraz jak poprawnie sporządzić protokół z postępowania, co jest istotne dla transparentności procesu.
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Tryby podstawowy o udzielenie zamówienia – procedura:
• Ustalenie wartości zamówienia.
• Wybór wariantu trybu podstawowego i przebieg procedury.
• Rejestracja na platformie e-zamówienia.
• Funkcje platformy.
• Zamieszczenie zamówienia w planie postępowań o udzielenie zamówienia – kto musi sporządzić plan i czy można wszcząć postępowanie na zamówienie nieuwzględnione w planie?
• Ustalenie wartości zamówienia.
2. Przygotowanie dokumentów zamówienia (SWZ, formularz oferty, oświadczenia): 
• Opis przedmiotu zamówienia a opis równoważności.
• Terminu wykonania zamówienia.
• Informacji o możliwości / obowiązku przeprowadzenia wizji lokalnej.
• Kryteria oceny ofert.
• Warunki udziału w postępowaniu.
• Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia.
• Zasady polegania na zasobach podmiotu trzeciego.
• Podmiotowe środki dowodowe.
• Przedmiotowe środki dowodowe.
3. Kluczowe aspekty praktyczne postępowania prowadzonego w trybie podstawowym: 
• Publikacje ogłoszeń - ogłoszenie o zamówieniu, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia, ogłoszenie o wyniku.
4. Wyjaśnienie treści SWZ oraz zmiana treści SWZ:
• Terminy na zadawanie pytań do SWZ.
• Terminy udzielania wyjaśnień i zmian treści SWZ.
5. Badanie i ocena ofert:
• Prawidłowa forma podpisu i prawidłowość reprezentacji.
• Złożenie, uzupełnienie, wyjaśnienie przedmiotowych środków dowodowych (dot. wszystkich ofert).
• Wyjaśnienie treści ofert.
• Złożenie i uzupełnienie, wyjaśnienie podmiotowych środków dowodowych.
• Wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, kiedy i czy w ogóle.
6. Udzielenie zamówienia i zakończenie postępowania:
• Obowiązki informacyjne Zamawiającego dotyczące wyboru oferty.
• najkorzystniejszej i czynności odrzucenia ofert.
• Termin zawarcia umowy.
• Protokół z postepowania i oświadczenia z art. 56 pzp.
• Ogłoszenie o wynikach postępowania.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby, które nie znają problematyki zamówień publicznych albo są osobami początkującymi w tej dziedzinie, osoby pragnące nabyć dodatkowych umiejętności w zakresie prawa zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik samorządowy od 1995 roku, wieloletni praktyk z doświadczeniem pracy w różnych instytucjach kultury i urzędach, wykładowca, realizowała duże projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju, oraz projektach w ramach Programu Rozwój infrastruktury. Na stałe związana z jedną z największych instytucji kultury w woj. Śląskim. Praktyk zamówień publicznych posiadająca bezpośrednie doświadczenie w działalności instytucji kultury.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 21 listopada br. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 2 grudnia 2024 r.