• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-doręczenia w podatkach lokalnych po zmianie terminu przez Ministra Cyfryzacji

Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 22 grudnia br. cena to 409 zł netto/os.

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie w sprawach podatkowych.

Ważne informacje o szkoleniu

Szkolenie dedykowane jest samorządowym organom podatkowym, dla których zawsze początek roku wiąże się z koniecznością wysyłania licznej korespondencji związanej z podatkami lokalnymi, w tym decyzji ustalającej: podatek od nieruchomości, podatek rolny czy podatek leśny.
Termin obowiązkowego stosowania e-doręczeń przez większość podmiotów publicznych został kolejny raz przesunięty w czasie. Należy jednak pamiętać, że granicę tych przesunięć wyznaczają przepisy ustawy. W sytuacji gdy termin ten zostanie odroczony o kolejne miesiące, ale bez zmiany innych przepisów, to nie dla wszystkich podmiotów publicznych będzie to równoznaczne z brakiem obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych. Wobec tego może się okazać, że część podmiotów publicznych, w tym samorządowe organy podatkowe, mimo ww. zmian, będą musiały stosować e-doręczenia już w najbliższym czasie. Dlatego też, podczas szkolenia, zostaną omówione w szczególności skutki przesunięć terminu obowiązkowego stosowania e-doręczeń właśnie z punktu widzenia samorządowych organów podatkowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznasz się z praktycznymi aspektami e-doręczeń w działalności samorządowych organów podatkowych.
  • Dowiesz się, w jaki sposób przesunięcie terminu obowiązkowego stosowania e-doręczeń wpływa na działalność samorządowych organów podatkowych.
  • Poznasz nowe zasady doręczania decyzji ustalających podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, nakazów płatniczych oraz innej korespondencji w postępowaniu podatkowym związanym z podatkami lokalnymi.
  • Dowiesz się na czym polegają e-doręczenia (PURDE, PUH) i co je różni od „starych” metod doręczania korespondencji, w tym e-PUAP-u.
  • Poznasz odpowiedzi na konkretne, praktyczne pytania w zakresie prawidłowego stosowania doręczeń korespondencji w postępowaniu, prowadzonym przez samorządowe organy podatkowe.
zwiń
rozwiń
Program

I. Samorządowe organy podatkowe (wójt, burmistrz, prezydent miasta) a e-doręczenia:
1. Jaki wpływ na działalność organów podatkowych w zakresie podatków lokalnych ma ustawa o doręczeniach elektronicznych?
2. Podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny a e-doręczenia.
II. Baza wiedzy o e-doręczeniach:
1. Czym są e-doręczenia? Jak to działa?
2. Podstawy prawne e-doręczeń.
3. Kto, kiedy i w jakim zakresie będzie zobowiązany stosować e-doręczenia?
4. Wyjaśnienie pojęć np. adres do doręczeń elektronicznych, skrzynka do doręczeń, PURDE, PUH, Baza Adresów Elektronicznych.
5. Co trzeba zrobić, żeby móc korzystać z e-doręczeń?
III. Ramy czasowe e-doręczeń w działalności samorządowych organów podatkowych: 
1. Od kiedy e-doręczenia stają się obowiązkowe dla samorządowych organów podatkowych? 10.12.2023 r.? 30.12.2024 r., a może 01.01.2025 r.?
2. Skutki przesunięcia terminu stosowania e-doręczeń - komunikaty Ministra Cyfryzacji: (wiosna 2023, jesień -zima 2023 r.).
3. Zmiana Ordynacji podatkowej z 5.10.2021 r. a obowiązek stosowania e-doręczeń w 2023 r. czy 2024 r., a może w 2025 r.?
4. Jakie przepisy o.p. w zakresie doręczeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej stosować po terminie wyznaczonym komunikatem Ministra Cyfryzacji?
5. Doręczenia między datą wskazaną w komunikacie Ministra Cyfryzacji, a 30.09.2029 r.
6. Wyłączenie e-doręczeń w o.p. Których sytuacji dotyczy i do kiedy obowiązuje?
7. Jaki wpływ na datę obowiązkowego stosowania e-doręczeń ma utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych? I dlaczego to takie ważne?
8. Czy korzystanie z ePUAP-u jest już niedopuszczalne?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest w szczególności do skarbników, pracowników samorządowych, prowadzących postępowania podatkowe, osób, które w ramach swoich obowiązków służbowych nadzorują sprawy związane z wymiarem podatków lokalnych oraz wszystkich pracowników, odpowiedzialnych za obrót korespondencji w urzędach gmin bądź urzędach miast.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła kilkuset pracowników sektora publicznego, uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, specjalizuje się w prawie cywilnym i prawie zamówień publicznych, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 22 grudnia br. cena szkolenia to 409 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 8 stycznia 2024 r.