• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów: Zmiany w finansach publicznych i ich konsekwencje dla możliwości dalszego rozwoju naszych samorządów - spotkanie stacjonarne

Miejsce
Warszawa
Termin
19 marca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
640 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

 

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów. Zajęcia w formule hybrydowej - do wyboru stacjonarnie, lub online.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów . Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Nowa rzeczywistość finansowa dla samorządów – co warto wiedzieć i jak się przygotować?
Od stycznia 2025 roku samorządy funkcjonują w zmienionych realiach finansowych, wynikających z wejścia w życie Ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Reforma ta miała na celu uporządkowanie systemu finansowania JST, jednak niesie za sobą istotne wyzwania. Nowe przepisy zmieniają strukturę dochodów, redefiniują mechanizmy wyrównawcze i wpływają na zdolność kredytową gmin, powiatów i województw.

Wobec tych zmian samorządy muszą mierzyć się z pytaniami:
• Jak nowe regulacje wpłyną na budżety JST?
• Czy stać nas na realizację planowanych inwestycji?
• Jakie strategie pozwolą na optymalizację finansów w świetle nowych przepisów?

Zapraszamy na sesję konsultacyjno-szkoleniową, która pozwoli nie tylko zrozumieć te zmiany, ale także przygotować się na efektywne zarządzanie budżetem w nowej rzeczywistości. Spotkanie to doskonała okazja do zdobycia praktycznej wiedzy oraz wymiany doświadczeń z innymi liderami samorządowymi.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Nowe wyzwania w finansowaniu JST na 2025 rok:
• Kluczowe zmiany w systemie dochodów JST i ich wpływ na budżety.
• Zmiany w mechanizmie korekty zamożnościowej i ich znaczenie dla gmin.
• Wpływ regulacji na zdolność kredytową i finansowanie inwestycji.
• Zarządzanie zadłużeniem – czy JST stać na dalszy dług?
• Optymalizacja finansowa z wykorzystaniem metody EMR w realizacji inwestycji.
2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doradca samorządowy. Praktyk z 25 letnim doświadczeniem w zarządzaniu finansami samorządowymi, przygotowywaniu Wieloletnich Planów Finansowych, biznesplanów i opracowań analitycznych dla JST i Spółek Komunalnych oraz finansowaniu inwestycji komunalnych. Absolwent Politechniki Zielonogórskiej na kierunku metody matematyki i informatyki w ekonomii. Współautor kilkuset opracowań z zakresu analiz budżetu JST, emisji obligacji oraz optymalizacji i restrukturyzacji zobowiązań.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Chałubińskiego 8

Sala szkoleniowa przy Chałubińskiego 8

Koordynatorzy
Michał Wójcik
Dyrektor Ośrodka Regionalnego w Warszawie, Łodzi, Lublinie
tel. + 48 517 515 717
michal.wojcik@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena dla osób niezrzeszonych w Forum: Szkolenie stacjonarne 640 zł

Cena obejmuje: udział w spotkaniu, możliwość konsultacji i rozmowy z prowadzącymi oraz uczestnikami, materiały w wersji elektronicznej i papierowej, przerwy kawowe i lunch.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia: https://frdl.mazowsze.pl/fora/forum-wojtow-burmistrzow-prezydentow/organizacja-spotkan-2/realizowane-tematy lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 12 marca 2025 r.