• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Centralny rejestr umów. Projekt nowelizacji

Miejsce
Internet
Termin
29 sierpnia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu na szkolenie do 12 sierpnia 2025 r. cena: 419 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Trwają intensywne prace nad projektem nowelizacji przepisów, które mają wprowadzić tzw. Centralny Rejestr Umów. Nowelizacja jest efektem zgłoszonych przez JST i inne jednostki sektora finansów publicznych licznych obaw i zastrzeżeń do obecnego kształtu regulacji odnoszących się do rejestru umów. Wątpliwości dotyczyły zasadniczych kwestii związanych ze sposobem wykonywania przez jsfp obowiązków dotyczących ujawniania w rejestrze informacji o zawartych umowach. W szczególności zastrzeżenia dotyczyły rodzaju umów podlegających ujawnieniu, zakresu udostępnianych informacji, sposobu ustalania wartości umów oraz szerokiego katalogu podmiotów objętych obowiązkiem.
Założeniem nowelizacji jest więc m.in. uproszczenie i ograniczenie obowiązku ujawniania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów. W trakcie szkolenia omówione zostaną kwestie dotyczące Centralnego Rejestru Umów w kontekście projektowanej nowelizacji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznanie z projektem zmian przepisów wprowadzających Centralny Rejestr Umów.
  • Nabycie kompetencji pozwalających na właściwą realizację obowiązku zamieszczania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów.
  • Zdobycie wiedzy na temat zasad raportowania o umowach w Centralnym Rejestrze Umów.
  • Przygotowanie do wdrożenia w jednostce procedury dotyczącej Centralnego Rejestru Umów.
zwiń
rozwiń
Program

I. Centralny Rejestr Umów wg projektowanej nowelizacji:
1. Podstawa prawna nowych przepisów o rejestrze umów. Projekt ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę o finansach publicznych (numer z wykazu RCL UD 197)
2. Co się zmienia w przepisach wprowadzających Centralny Rejestr Umów? 
3. Zmiany w zakresie:
a. progu wartościowego umów podlegających ujawnieniu,
b. kategorii danych podlegających ujawnieniu,
c. wyłączeń dotyczących umów zawierających dane wrażliwe,
d. procedury ujawniania umów.
4. Kiedy przepisy o rejestrze umów wejdą w życie?
II. Centralny Rejestr Umów w „pigułce” – czyli kluczowe informacje o rejestrze:
1. Czym jest rejestr umów?
2. Jaka jest różnica pomiędzy rejestrem umów a prowadzonymi aktualnie rejestrami obejmującymi umowy?
3. Kto będzie prowadzić rejestr umów?
4. Jaką formę będzie mieć rejestr umów?
5. Jakie umowy rejestr obejmie? Jakie jest kryterium kwotowe?
6. Kto będzie odpowiadać za raportowanie umów?
7. W jakim terminie należy raportować o umowach?
III. Prowadzenie Centralnego Rejestru Umów:
1. Rola Ministra Finansów a rola pojedynczej jednostki.
2. Czy jednostka musi zorganizować infrastrukturę na potrzeby rejestru umów?
3. Gdzie rejestr będzie dostępny?
4. Jak uzyskać dostęp do rejestru?
5. Jakie jednostki mają obowiązek raportować w rejestrze o zawieranych przez nie umowach?
6. Kto faktycznie ma się zajmować raportowaniem umów?
7. Czy trzeba wprowadzić procedurę dotyczącą raportowania?
8. Jak wdrożyć raportowanie umów?
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do:
- kierowników jednostek sektora finansów publicznych,
- skarbników,
- sekretarzy,
- kierowników wydziałów,
- osób, które zajmują się udzielaniem informacji publicznej,
- osób, które będą odpowiedzialne za zamieszczanie informacji o umowach w rejestrze umów.
 

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu z 17-letnim doświadczeniem, praktyk, ze szczególnym uwzględnieniem prawa zamówień publicznych, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła setki pracowników sektora publicznego, w tym w szczególności w zakresie rejestru umów, doręczeń elektronicznych, egzekucji komorniczej, dochodzenia należności cywilnoprawnych przez jsfp, stosowania przez jst ulg w spłacie, problematyki rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, szczegółowo zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w aspekcie obowiązków organów jst jako jednostek współpracujących z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej i związanych z tym obowiązków starosty w zakresie kontroli nad stowarzyszeniami i fundacjami, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, współautorka kursu e-learningowego z tematyki AML dla sektora samorządowego, autorka publikacji o tematyce AML w odniesieniu do JST.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. UWAGA! Przy zgłoszeniu na szkolenie do 12 sierpnia 2025 r. cena: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 22 sierpnia 2025 r.